نسخه چاپی

ملاقاتی كه اپوزیسیون را گیج كرده است

دیدار چند تن از اصلاح طلبان با رهبر معظم انقلاب با واكنش های متفاوت در محافل مواجه شده است. پیش از این روزنامه اعتماد از دیدار مجید انصاری، عبدالواحد موسوی لاری و اسحاق جهانگیری با رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر خبر داد.مجید انصاری عضو مجمع روحانیون در این باره به اعتماد گفته است: دیداری داشته ایم كه خوب بود. به هر حال خدمت ایشان رسیدیم و در رابطه با مسائل كلی كشور صحبت كردیم.



ديدار چند تن از اصلاح طلبان با رهبر معظم انقلاب با واكنش هاي متفاوت در محافل مواجه شده است. پيش از اين روزنامه اعتماد از ديدار مجيد انصاري، عبدالواحد موسوي لاري و اسحاق جهانگيري با رهبر معظم انقلاب در روزهاي اخير خبر داد.مجيد انصاري عضو مجمع روحانيون در اين باره به اعتماد گفته است: ديداري داشته ايم كه خوب بود. به هر حال خدمت ايشان رسيديم و در رابطه با مسائل كلي كشور صحبت كرديم.

وي درباره جزئيات اين ديدار افزود: ملاقات بسيار خوبي بود كه درباره جزئيات آن فعلاً حرفي نمي زنيم اما اصل اين ديدار انجام شده است.
انصاري گفت اين ديدار به هيچ وجه انتخاباتي نبوده و صرفاً پيرامون مسائل جاري كشور صورت پذيرفته است.

عباس عبدي در گفت وگو با اعتماد و درباره ديدار مذكور گفت: به نظر من دوستان اصلاح طلب كار بسيار خوبي كرده اند كه البته دير هم انجام شد. حتي مي توان اين جلسات را در سطح بالاتري در اصلاح طلبان انجام داد و هيچ مانعي براي آن نيست. اين كار را البته آقاي خاتمي و برخي ديگران بايد انجام دهند.

محمد جواد حق شناس، عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي نيز در گفت وگو با خبرگزاري آريا تأكيد كرد: به نظر مي رسد عدم انجام چنين ديدارهايي در هشت سال اخير از جمله مهمترين مشكلات بوده است البته بنده در گذشته به آقايان كروبي و خاتمي پيشنهاد داده بودم كه ايده هاي خود را با مسئولان عالي نظام به طور مستمر دنبال كنند زيرا در ديدارهاي حضوري بهتر و دقيق تر مي توان نقطه نظرات را مطرح كرد.

وي گفت: بنده گامي كه از سوي آقايان انصاري، جهانگيري و موسوي لاري برداشته شده است را مثبت ارزيابي مي كنم.اغلب گروه هاي عضو جبهه اصلاحات در فتنه سال 88 با فتنه گران همراهي كرده و برخي از آنها نيز با انفعال عمل كرده و از ترس فتنه گران در برابر هجمه به اصل نظام سكوت اختيار كردند.

اكنون كه احياي اين جريان سياسي صرفاً از طريق مرزگذاري با جريان آشوب طلب ساختارشكن ميسر است، بايد منتظر ماند و ديد آيا طيف سرخورده از بن بست فتنه شجاعت و جسارت ابراز برائت از فتنه گران را دارد يا صرفاً به عنوان پوشش و حاشيه امنيت براي تجديد حيات فتنه گران عمل مي كند.

رهبر معظم انقلاب پيش از اين بارها فتنه گران را مرتكب جنايت ها و خيانت هاي بزرگ معرفي كرده و تأكيد فرموده اند كه چنين خيانتگراني صلاحيت حضور در حاكميت را ندارند.موضع آينده اصلاح طلباني كه به محضر رهبر معظم انقلاب رسيده اند نشان خواهد داد كه آيا اراده اي براي نجات جريان موسوم به اصلاح طلب در ميان آنان وجود دارد يا خير؟

در همين حال شبكه بي بي سي از قول احمد سلامتيان (از عناصر نزديك به بني صدر) گفت: ملاقات سه تن از اصلاح طلبان با رهبري ايران به اين معني باز شدن راه براي آنان نيست.سلامتيان افزود: بايد مطمئن شد كه آيا اين ملاقات قبل از اقدام وزارت اطلاعات در ممانعت از كنگره اصلاح طلبان شده يا بعد از آن صورت گرفته است. در هفته هاي اخير، وزارت اطلاعات اعضايي از اصلاح طلبان را كه مي خواستند در كنگره شركت كنند احضار و براي آنها شرايطي معين كرد كه منجر به اين شد تا از برگزاري كنگره منصرف شوند.

سلامتيان اضافه كرد: علاوه بر اين، كنگره حزب اراده ملت كه مربوط به حسن روحاني مي شود به خاطر اينكه مي خواستند پيام خاتمي را به عنوان افتتاح بخوانند از سوي نيروهاي امنيتي متوقف شد.وي گفت: همه اين ها نشانه اين است كه اگر اين ملاقات هم انجام شده، يك شكل معمول و عادي داشته و با استقبال زيادي از سوي حاكميت مواجه نشده است.

اما شبكه بالاترين كه در فتنه سبز فعاليت زيادي داشت به اصلاح طلبان هشدار داد كه به خاطر باز گرداندن چند نفر به درون حاكميت، باعث شكاف بيشتر در ميان سبزها نشده و به اعتبار اصلاح طلبان نزد اپوزيسيون [!؟] لطمه بيشتري نزنند. بالاترين افزود: اصلاح طلبان يكه و تنها به دريا نزنند و شرايط خطير را در نظر بگيرند. در زمان تحصن مجلس ششم هم، كروبي و خاتمي اقدام مشابهي كردند.

از سوي ديگر تقي رحماني از عناصر فراري گروهك ملي مذهبي و همكار شوراي هماهنگي سبز در مصاحبه با راديو فردا، ديدار اصلاح طلبان را صرفاً مشورتي توصيف كرد و نوشت: رهبري معمولاً مشاوره زياد مي گيرد ولي اينكه چه سياستي را اعمال كند، بحث ديگري است. اين ديدارها و مشورت ها در سيستم بيت بوده است. با اين حال همه علايم بر بسته بودن فضا براي اصلاح طلبان حكايت مي كند.

۱۳۹۱/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...