نسخه چاپی

رییس جمهور در افتتاحیه دومین كنفرانس هالیوودیسم و سینما

دكتر احمدی نژاد گفت: سینمای هالیوودی تحت سیطره و سلطه اندیشه مادی گرایی و انسان محوری قرار دارد و بدنبال توجیه تجاوز، خودخواهی و سركشی انسان هاست.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، دكتر محمود احمدی‌نژاد پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در افتتاحیه دومین كنفرانس بین المللی هالیوودیسم و سینما كه با حضور بیش از 500 فعال فكری ، فرهنگی ، منتقدان سیاست های هالیوودی ، محققان سینمایی در زمینه های ضد صهیونیستی و به منظور مروری بر پشت پرده سینمای هالیوود، همزمان با سی امین جشنواره فیلم فجر در كشورمان برگزار شده است ، اظهار داشت : ماموریت، مسئولیت و آرمان فعالیت های هنری ، خدمت به رشد و تعالی انسان است . انسان ، موضوع اصلی هنر ، است و برای طبقه بندی هنر و هنرمندان باید به اندیشه و نگاه آنها نسبت به انسان نگریسته شود. هنر تجلی رفتار انسانی و برآمده از یك اندیشه و جهان بینی است .

رییس جمهور با بیان اینكه دو نگاه متمایز و در بسیاری از مقاطع تاریخی مقابل هم درباره انسان وجود دارد كه همواره در سیاست ، اقتصاد ، مدیریت ، فرهنگ و هنر به روشنی خود را نشان می دهند ،‌گفت : یك نگاه، ‌نگاهی است كه امروز بر مراكز قدرت جهانی حاكم است و بر اساس آن انسان موجودی در تراز سایر موجودات، اما دارای قدرت غلبه بر دیگران است كه تنها برای بهره مندی حداكثری خلق شده است .

دكتر احمدی نژاد اضافه كرد : در این نوع نگاه نهایت سعادت انسان در غلبه بر دیگران و تسلط بر منابع جهان و حكمرانی است و كسی سعادتمندتر و موفق تر است كه بر دیگران بیشتر غلبه كرده و فریبكاری گسترده تری از خود بروز دهد .

رییس جمهور خاطر نشان كرد: در مقابل این نوع نگاه به انسان دیدگاه دیگری از ابتدای تاریخ در جهان وجود داشته كه بر اساس آن انسان یك حقیقت متعالی و برترین موجود هستی به شمار می رود چرا كه خدای متعال در حقیقت تمام هستی را برای انسان خلق كرده و در درون انسان استعدادهایی قرار داده كه توانایی دارد آیینه و تجلی خدا در زمین شود .

دكتر احمدی نژاد افزود : در این نگاه ، دستیابی به سعادت در گرو همكاری با دیگران برای رسیدن به ارزشهای والای انسانی بوده و كسی پیروز واقعی است كه بر اخلاق و ارزش های انسانی پافشاری می كند و انسانی سعادتمندتر است كه ارزشها و استعدادهای الهی و انسانی را بیشتر در وجودش شكوفا كرده و راستگوتر ، پاكتر، باوفاتر و شجاع تر از دیگران باشد .

رییس جمهور با بیان اینكه در نگاه اول كسانی موفق تر به شمار می آیند كه به هر ترتیب و با توسل به هر روشی تنها به فكر پركردن جیب های خود هستند و قدرت نمایی در آن یك نوع ارزش محسوب شده و رابطه بین انسان ها بر اساس كینه ، خودخواهی و ترجیح خود بر دیگران تنظیم می شود ، اظهار داشت : اما در نگاه انسانی و الهی به انسان، كسانی كه از اموال و رفاه و زندگی خود برای سعادت ، سلامت و رفاه دیگران گذشت می كنند انسان های موفقی محسوب شده و تواضع ، فروتنی و فداكاری برای دیگران ، برای آنها ارزش به شمار می رود .

دكتر احمدی نژاد با اشاره به اینكه این دو نوع نگاه به انسان و زندگی انسانی، دو دنیای متفاوت از هم ایجاد می كند كه سیاست ، اقتصاد ، هنر و سینمای آنها با یكدیگر تفاوت های بسیار زیادی دارد ، گفت : در نگاه اول ، قانع كردن دیگران با استفاده از شیوه های پیچیده و روشهای تبلیغاتی كفایت می كند اما در نگاه دوم هر كس باید خوب بودن خود را میان خود و خداوند محاسبه كند.

رییس جمهور اضافه كرد : در نگاه اول كسانی حاضر هستند برای پیروزی در انتخابات جنگ به راه انداخته و صدها هزار نفر را بكشند و به منظور سلطه بر خاورمیانه با مقدمه ای دروغ ، یك رژیم جعلی ضد بشر را با زور سلاح بیش از 60 سال بر مردم منطقه تحمیل كنند و بر همین اساس هنگامی كه اوضاع اقتصادی آنها نابسامان می شود ، به بهانه 11 سپتامبر و مبارزه با تروریسم به كشورهای منطقه حمله كرده و اقدام به كشتار بیش از یك میلیون انسان بی گناه می كنند و این در حالی است كه در نگاه دوم همه انسان ها جدای از رنگ ، جغرافیا و زبان دارای اهمیت و حقوق مساوی هستند .

دكتر احمدی نژاد با اشاره به اینكه همه پیامبران الهی آمده اند تا انسان ها را به ارزشهای الهی دعوت كرده و اعلام كنند كه انسان مهمترین موجود هستی بوده كه باید زیبا و انسانی زندگی كند و رابطه آن با دیگران باید بر اساس عشق و عدالت باشد ، گفت : پیامبران عاشق انسان ها بودند و همواره از آنها خواسته اند تا با عشق زندگی كرده و روابط اجتماعی خود را بر اساس محبت و عدالت ، برقرار كنند نه اینكه به دنبال غلبه و سلاح اتمی و شیمیایی باشند بلكه آمده اند تا سلاح ها از بین رفته و قلم ها و اندیشه ها به جای آنان كارآیی پیدا كند .

رییس جمهور خاطر نشان كرد : پیروان نگاه برتری طلبانه به انسان از ابتدای تاریخ تا امروز بر مراكز قدرت و ثروت جهان مسلط بودند و ادعاو شعارشان این بود كه می خواهند جامعه بشری را به سعادت برسانند اما از آنجایی كه فهم آنها از انسان غلط بود و بر اساس تمایلات سركش ، شخصی و حیوانی حركت می كردند، تاریخ بشر سرشار از جنگ ، كینه و كشتار شده است .

دكتر احمدی نژاد گفت : پیروان این نوع نگاه در دوره اخیر هم در یك قالب و عنوان مشخص كه البته خاستگاه آن دو یكسان است بعضی ماركسیسم و لبرالیسم بدنبال تامین منافع مادی خود برآمدند.

رییس جمهور گفت : ماركسیست ها برای استقرار خود دست به كشتار 20 میلیون انسان زده و لیبرالها نیز برای سلطه جدید بر دنیا بعد از برده داری و استعمار، 70 میلیون انسان را در دو جنگ كشتند و امروز هم به كشتار خود ادامه می دهند و در طول تاریخ معاصر حتی یك جنگ را هم نمی توان یافت كه در آن ردپایی از لیبرالهای درجه یك وجود نداشته باشد .

دكتر احمدی نژاد با طرح این سوال كه آیا خدا انسان و عالم را خلق كرده تا در وضعیت نابسامان كنونی زندگی كند و اینكه آیا این وضعیت تا ابد به همین شكل ادامه خواهد یافت؟ گفت : اگر پاسخ مثبت باشد باید در خدایی و عدالت خدا تردید كرد ، چرا كه معتقدیم خدا جهان و انسان را برای زندگی فعلی خلق نكرده است بلكه بدنبال آن است كه انسان ها در آرامش و سعادت زندگی دوستانه ای داشته باشند و در آن اثری از فاصله طبقاتی ، فقر ، كشتار ، تجاوز و سركشی نباشد.

رییس جمهور با بیان اینكه جامعه بشری هرگز ارزشهای انسانی و الهی را به معنای عام و گسترده تجربه نكرده است، گفت : بجز مقاطع كوتاهی در دوره بعضی از پیامبران و صالحان ، تاریخ بشر به طور عام سرشار از رنج و غصه بوده است .

دكتر احمدی نژاد خاطر نشان كرد : هزاران سال هنرمندان و متفكران حقیقی در آثار نظم و نثر و رمان های خود حقیقت انسانی را فریاد زدند.

رییس جمهور افزود : حقیقت خلقت انسان زمانی محقق می شود كه اكثریت قاطع انسان ها به دنبال دنیایی بهتر و برپایی عدالت، عشق و محبت بوده و بر روی یك محور حقیقی به دنبال سعادت ، وحدت كنند.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه خدای متعال این محور وحدت را برای بشریت معرفی كرده و انسان را در پیمودن راه سعادت تنها نگذاشته است ، گفت : زمانی عدالت در دنیا حاكم می شود كه حاكمان جهان عادل ، پاك و عاشق انسان ها باشند و هر چقدر حاكمان عادل تر باشند جهان نیز بهتر خواهد بود و خدا چنین فردی را خلق كرده و پیامبران الهی وعده آمدن آن را داده اند .

دكتر احمدی نژاد خاطر نشان كرد : نظام ماركسیستی به تاریخ پیوست و نظام لیبرالیسم هم در آستانه اضمحلال است و جهان نیازمند نظم جدیدی است و نباید دوباره منتظر بود كه همان برده داران و استعمارگران با نقاب جدید نظم نوینی را بر ملت ها حاكم كنند بلكه باید حركت كنیم چرا كه نظم آینده جهان را باید ملت هایی كه عاشق عدالت و محبت هستند، حاكم كنند.

رییس جمهور تصریح كرد : وعده انبیاء الهی مبنی بر اینكه انسان كامل و عادل مطلق كه عاشق حقیقی انسان ها و از نسل پیامبران و به دنبال راه پیامبران است به همراه حضرت مسیح (ع) و همه صالحان خواهد آمد و جهان را اصلاح خواهد كرد ، روزی محقق خواهد شد.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه نگاه مادی به انسان، "هنر" خودش را دارد ، گفت : كسانی كه در هالیوود مشغول فعالیت هستند در خدمت این اندیشه مادی و انسان محور و بدنبال توجیه رفتار این تفكر در جهان هستند و اصولا درست شده اند تا تجاوز ، خودخواهی و سركشی انسان ها را توجیه كنند.

رییس جمهور افزود : انسان های صالح باید دنیای جدید و هنر جدیدی را برای خود تعریف كنند و مبنای فعالیت های خود را معرفی زیبایی و حقیقت انسان قرار دهند و چنانچه حقیقت به درستی معرفی شود ، توده های مردم از آن تبعیت خواهند كرد .

دكتر احمدی نژاد گفت : مستكبران با بنیانگذار كبیر انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) مخالفت می كنند و نسبت به ایشان كینه دارند و این در حالی است كه 33 سال قبل در چنین روزهایی امام (ره) در شرایطی وارد تهران شدند كه حكومت نظامی حاكم بود و تانك ها و مسلسل ها در سرتاسر شهر و فرودگاه مستقر بود، اما امام(ره) با دست خالی وارد تهران شدند و از روزی كه به تهران آمدند با فریاد بلند اعلام كردند كه ملت ایران دوستدار همه انسان ها و طرفدار همه مظلومین جهان است اما مستكبران ترور و كشتارهای وسیعی را در سراسر ایران آغاز كردند و پس از آن نیز جنگ سنگین 8 ساله را بر ما تحمیل كردند .

رییس جمهور اظهار داشت: امام راحل انسان ها را به راه انبیاء الهی و زندگی در مسیر كمال دعوت و همواره سفارش می كردند كه همه باید به دنبال برقراری عدالت و حاكم كردن ارزشهای الهی باشند .

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه ملت ها با یكدیگر هیچ اختلاف و فاصله ای ندارند ،‌گفت : فاصله ها را قدرتمندان و دشمنان بشریت ایجاد می كنند تا با استفاده از آن بر ملت ها حاكم شوند اما نباید از دشمنان بشریت انتظار رحم و مروت داشت؛ باید خودمان را پیدا كرده و حقیقت انسان و هستی و حكومت جهانی سرشار از عدالت و یگانه پرستی را معرفی كنیم .

رییس جمهور اظهار داشت : اینگونه نشست ها بهانه و فرصتی است كه همدیگر را پیدا كرده و دست در دست هم برای حقیقت، انسانیت و عدالت و عشق و محبت حركت كنیم .

در ابتدای این مراسم تعدادی از میهمانان خارجی كه از فعالان ضد صهیونیسم در اروپا و آمریكا و از منتقدین سیاست های هالیوود و مخالفین سیاست های توسط طلبانه آمریكا بودند، به سخنرانی پرداختند.

وبسترتارپلی نویسنده ، استاد دانشگاه آمریكایی در سخنانی دكتر احمدی نژاد را یكی از مطرح ترین مقامات سیاسی ضد امپریالیسم در جهان توصیف كرد و گفت : شما نیروی جلو برنده اكثر بشریت برای به دست آوردن استقلال ملی ، اقتدار و آزادی و جزء همان 99 درصد هستید .

وی افزود : شما در كشور خود توسعه اقتصادی را بر اساس استفاده كامل از دانش و فناوری های مدرن به منظور تقویت سطح زندگی مردم به كار گرفته اید و به دنیا نشان دادید كه دستیابی به چرخه صلح آمیز هسته ای نیاز مهمی برای كشوری است كه قصد دارد سرنوشت خود را كنترل كند و نیز الگوی جدیدی برای كسانی هستید كه می خواهند از كشور خود دفاع كنند .

تارپلی گفت : در دنیایی زندگی می كنیم كه بحران جدیدی در آن به سردمداری آمریكا ، انگلیس و فرانسه ایجاد شده است ؛ سازمان سیا و لابی صهیونیستی ایران را مورد حملات و تبلیغات خود قرار داده اند و تفكر جنگ همه مقامات واشنگتن را فرا گرفته و هر روز اعضای دولت آمریكا و رژیم صهیونیستی تهدیدات بی ادبانه ای را علیه ایران انجام می دهند .

وی افزود‌:‌اینكه كاندیدای اصلی جمهوری خواهان در آمریكا صراحتا از ترور دانشمندان هسته ای ایران حمایت می كند، مایه تاسف است .

این نویسنده آمریكایی خاطر نشان كرد: آمریكا علیه ایران تهاجمات و نگرش های خصمانه ای دارد و این بی رحمی و بربریت و بی شرافتی در تاریخ سابقه نداشته است و بازوی همه این حملات ، هالیوود است .

وی افزود: رسانه های خبری جهان كه در اختیار قدرتمندان قراردارد ملت ها را مورد شست و شوی مغزی قرار می دهند و ادعا می كنند كه استعمار به دنبال حمایت از مردم است .

این نویسنده آمریكایی گفت: در زبان جنبش وال استریت ، هالیوود همان یك درصد است و 99 درصد باقی مانده یعنی ما به فرم جدیدی از سینما كه به مشكلات اساسی و واقعی انسان واقف باشد، نیاز داریم و بدنبال آن هستیم كه مكتب رئالیستی سینمای ایران را بیشتر بشناسیم .

وی افزود : امروز در آمریكا افرادی كه مایل هستند به دروغ ها علیه ایران و بخصوص درباره رییس جمهور ایران گوش بدهند ، هر روز كمتر می شوند .

وبسترن در پایان سخنان خود یك نسخه از كتاب خود را كه در خصوص 11 سپتامبر نوشته است به رییس جمهور اهداء كرد .

خانم كاترین پالی یو ،‌رییس موسسه تحقیقاتی آر كیو از یونان نیز در سخنانی خطاب به دكتر احمدی نژاد گفت :‌شما به ما شان و مقام داده اید و آنچه مطرح می كنید پاسخی برای نیاز امروز بشریت است .

وی افزود : مردم یونان به شما افتخار می كنند و دو كشور نیز هزاران سال در صلح و آرامش در كنار هم زندگی كردند .

كاترین پالی یو افزود: امام خمینی (ره) شخصیت بزرگ و فیلسوفی برجسته بود كه تفكرات ایشان با بربریت جهان غرب متفاوت است و ایشان بدنبال آزادی و عزت انسان ها هستند.

در ادامه مراسم آرنولد كوهن از خاخام های آمریكایی به ایراد سخن پرداخت و شجاعت در بیان و بازگویی حقیقت علیه باطل را از ویژگی های دكتر احمدی نژاد دانست و گفت : شما مطرح ترین مقام سیاسی در جهان هستید كه علیه مستكبران به پاخاسته و حقیقت را مطرح كردید .

وی افزود : به عنوان یك خاخام یهودی با فلسفه صهیونیسم مخالف هستیم و پیام ما این است كه یهودیان حقیقی همیشه مخالف ایده صهیونیسم بوده اند و صهیونیسم را ایده ای ناسیونالیستی و نژاد پرستانه می دانند و این ایده با روحیه اصیل یهودیان كاملا در تضاد است؛ حتی یهودیانی كه در فلسطین اشغالی زندگی می كنند مخالف و منتقد رفتار وحشتناك صهیونیست ها در مقابل ملت مظلوم فلسطین هستند و بر شما درود می فرستیم كه آرمان فلسطینی ها را در همه جا بازگو می كنید .

لزلی توماس پولارد ، نویسنده كتاب ماشین جنگی هالیوود سخنران بعدی بود كه به نگرش و برنامه های هالیوود پرداخت و اظهار داشت :‌امروز هالیوود هجوم آورده تا در مقابل بحران ها و مشكلات بشریت سوپرمن ها و قهرمان های بسیار بزرگی را به تصویر بكشد و همچنان خشونت بر تفكر هالیوود تسلط دارد و در فیلم های هالیوودی سعی می شود ترور و شكنجه به عنوان موضوعاتی كاملا مشروع به تصویر كشیده شوند .

در پایان مراسم رییس جمهور از نزدیك با میهمانان شركت كننده در كنفرانس بین المللی هالیوودیسم و سینما در فضایی صمیمی به گفت و گو پرداخت .

در جریان این گفت و گو ها " روبرت فولیسون، نویسنده برجسته فرانسوی" به دكتر احمدی نژاد گفت : بنده 83 سال دارم و در 60 سال گذشته اینچنین سخنرانی نشنیده بودم و می خواستم برای توصیف آن از كلمه فرانسوی "ظرافت" استفاده كنم؛ شما یك استاد ظریف هستید كه عشق و محبت در همه وجودتان نمایان است .

وی افزود : هنگامی كه برای سخنرانی به دانشگاهی در آمریكا رفته بودید در آنجا آن استاد دانشگاهی برخوردش سخت بود و هیچ نشانه ای از مهر و عشق در وجودش نبود اما شما آنجا هم لبخند خود را حفظ كردید و این زیباترین صحنه ای بود كه در زندگی ام دیدم .

وی خاطر نشان كرد : در خصوص افسانه هولوكاست تحقیقات گسترده ای انجام داده ام و تا پایان سال كتابی در این خصوص در فرانسه به چاپ خواهم رساند كه اجازه می خواهم عنوان آن را از سخنرانی شما در زمینه هولوكاست كه گفته بودید اجازه نمی دهند جعبه سیاه هولوكاست بازگشایی شود، "جعبه سیاه هولوكاست" نامگذاری كنم .

رییس جمهور همچنین در این مراسم از 7 سینماگر و منتقد سینمای هالیوود و فعالان ضد سیاست های صهیونیستی تجلیل کرد.

۱۳۹۰/۱۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...