نسخه چاپی

اولین مهمان هنرمند امامزاده طاهر كرج

پیكرجلال ذوالفنون دوم فروردین ازمقابل منزلش درگوهردشت كرج تشییع و درامامزاده طاهر كرج به خاك سپرده خواهد شد.

«حسین پرنیان» نوازنده سنتور و از اعضای گروه جلال ذوالفنون در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین گفت: «به خواست خانواده ذوالفنون پیکراین استاد موسيقي سنتي ايران چهارشنبه 2فروردین ازمقابل خانه‌اش واقع درگوهردشت کرج تشییع و در امامزاده طاهربه خاک سپرده خواهد شد.»
پيش از اين و در سال هاي اخير اجازه دفن برخي از چهره هاي فرهنگي هنري در اين مكان مذهبي صادر نشده بود.
به گفته وی با اینکه پسر ذوالفنون درآمریکا اقامت دارد و پیش ازاین قراربود که مراسم خاکسپاری او تا زمان بازگشت او به ایران به تاخیر بیفتد؛ اما در‌نهایت خانواده وی تصمیم گرفتند که مراسم خاکسپاری او با تاخیر برگزار نشود.
به گفته داود گنجه‌ای قائم مقام خانه موسیقی؛ معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مقدمات خاکسپاری جلال ذوالفنون را درقطعه هنرمندان یا امامزاده طاهر کرج فراهم کرده‌ و انتخاب محل خاکسپاری را برعهده خانواده وی گذاشته‌اند.
پیکرجلال ذوالفنون ساعت 10 چهارشنبه دوم فرودین ازمقابل منزل وی درگوهردشت بلواررستاخیز خیابان دوازدهم پلاک 87 ساختمان باران تشیع خواهد شد.
جلال ذوالفنون آهنگساز و نوازنده سرشناس تار و سه‌تار ساعت 17 و 30 دقیقه روز 28 اسفند درسن 74 سالگی در بیمارستان البرز کرج دار فانی را وداع گفت.
به گزارش خبرآنلاین، علی صدیقی خواننده و یکی از اعضای گروه «ذوالفنون» با اعلام این خبر، به خبر آنلاین گفت که دلیل درگذشت این چهره موسیقی ایران آمبولی ریه و سکته قلبی بوده است.
جلال ذوالفنون سال 1316 در شهر آباده استان فارس به دنیا آمد. خانواده‌ او اهل اهل موسیقی بودند، ذوالفنون از 10 سالگی نواختن سه تار را آغاز کرد و پس از مهاجرت به تهران برای ادامه تحصیل درعرصه موسیقی به هنرستان موسیقی ملی رفت.
او همکاری متعددی با بزرگان موسیقی ایران داشت و شاگردان بسیاری را نیز پرورش داد. آثار او در دهه 60 شمسی نقش بسزایی در اقبال مردم به ساز سه تار داشت.
به گفته صدیقی، «ذوالفنون 10 روز پیش به دلیل عمل قلب باز در بیمارستان ایرانمهر بستری شد و هفته گذشته پس از بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص و به خانه منتقل شد. اما روز گذشته خانواده او متوجه شدند که ریه او آب آورده و او را به بیمارستان ایرانمهر منتقل کردند.»
او افزود: «پس از مدوای روز یکشنبه او را از بیمارستان مرخص کردند که در مسیر بازگشت از تهران به کرج استاد ذوالفنون سکته کرد و پس از انتقال به بیمارستان البرز درگذشت.»

۱۳۹۰/۱۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...