نسخه چاپی

حمله نیروهای آل خلیفه به عزاداران بحرینی

نیروهای امنیتی ر‍ژیم بحرین به عزاداران شركت كننده در مراسم عزاداری شهید حسین الجزیری نوجوان بحرینی در منطقه الدیه در غرب منامه پایتخت این كشور حمله كردند.

به گزارش نما ، فارس به نقل از شبکه تلویزیونی المنار لبنان نوشت: نیروهای امنیتی بحرین به شرکت کنندگان در راهپیمایی برگزار شده در پایان مراسم عزاداری شهید الجزیری حمله و به سمت آنها گازهای سمی شلیک کردند.

شاهدان عینی گفتند: نیروهای امنیتی بدون هرگونه هشدار قبلی به طور گسترده و سازماندهی شده از همه سو به شرکت کنندگان که درحال حرکت به سمت مقبره شهید الجزیری بودند، یورش بردند.

نیروهای امنیتی منطقه الدیه را محاصره کرده و ورودی‌های این منطقه را برای جلوگیری از ورود شرکت کنندگان در مراسم عزاداری گرفتند و مرکز ایست و بازرسی ایجاد کرده و حضور خود را تقویت کردند.

نیروهای امنیتی همچنین از بالگردها برای ارعاب مردم و سرکوب آزادیها و حقوق اساسی شهروندان بحرینی استفاده کردند.

شمار زیادی از نیروهای ر‍ژیم بحرین به همراه خودروهای زرهی مشاهد و محله ها و خانه ها مملو از گازهای سمی شلیک شده شد که شمار زیادی از مردم آسیب دیدند.

حسین الجزیری از فاصله نزدیک در جریان تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در 14 فوریه دومین سالروز انقلاب بحرین به ضرب گلوله مستقیم نیروهای رژیم بحرین شهید شد.

بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

شواهد سازمان‌های حقوق بشری نشان می‌دهد که شماری از معترضان زیر شکنجه شدید رژیم آل خلیفه جان خود را از دست داده یا دچار نقض عضو شده و تعدادی از زنان بحرینی نیز بر اثر استنشاق گازهای سمی در جریان تظاهرات مسالمت آمیز خود دچار سقط جنین شده‌اند.

این درحالی است که مردم بحرین با وجود این سرکوبگری‌ها همچنان با آمدن به خیابان‌ها بر مطالبات مشروع خود در دستیابی به حقوق از دست رفته خود از جمله اجرای عدالت اجتماعی و روی کار آمدن نظامی منتخب تاکید می‌کنند.

۱۳۹۱/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...