نسخه چاپی

ايران نايب قهرمان جهان شد

كشتی بی بنا در مقابل روسیه حرفی برای گفتن نداشت

عکس خبري -کشتي بي بنا در مقابل روسيه حرفي براي گفتن نداشت

تیم ملی كشتی فرنگی ایران با شكست برابر روسیه در دیدار نهایی مسابقات جام جهانی كشتی فرنگی 2013 - تهران به عنوان نایب قهرمانی این رقابتها دست یافت.

دیدار نهایی رقابتهای جام جهانی کشتی فرنگی 2013 - تهران از ساعت 18 امروز چهارشنبه در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد که تیم کشتی فرنگی ایران قهرمان سه دوره گذشته مسابقات با شکست 5 بر 2 برابر روسیه به عنوان نایب قهرمانی این رقابتها دست یافت.

به گزارش نما به نقل از تابناک، تیم ملی کشتی فرنگی روسیه با برتری مقابل ایران قهرمان رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۳ تهران شد.

طالب نعمت پور نخستین پیروزی ایران را مقابل روسیه کسب کرد

طالب نعمت پور کشتی گیر لرستانی وزن 84 کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی ایران در پنجمین کشتی دیدار نهایی پیکارهای جام جهانی سال 2013 تهران آلکسی میشین قهرمان جهان و المپیک 2008 پکن از روسیه را در دو تایم متوالی شکست داد.

در این مسابقه که عصر امروز (چهارشنبه) و لحظاتی پیش در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد، طالب نعمت پور در دو وقت مقابل کشتی گیر سرشناس تیم روسیه که عنوان های قهرمانی جهان و المپیک را در اختیار دارد، به پیروزی رسید.

تیم های ملی کشتی فرنگی روسیه و ایران با قرار گرفتن در صدر گروه های آ و بی مرحله مقدماتی به دیدار نهایی جام جهانی 2013 در تهران صعود کردند.

در این پیکارها که از صبح روز سه شنبه آغاز شده و به صورت تیم به تیم برگزار می شود، تیم های روسیه، بلاروس، بلغارستان، کره جنوبی و ارمنستان در گروه ˈآˈ و تیم های ترکیه، ایران، قزاقستان، جمهوری آذربایجان و مجارستان در گروه ˈبیˈ رقابت کردند.
تیم کشتی فرنگی ایران که در سال‌های 2010 در ارمنستان، 2011 بلاروس و 2012 روسیه عنوان قهرمانی این رقابتها را کسب کرده بود، نتوانست برابر روسیه انتظارات را برآورده کند و مقابل 12 هزار تماشاگر مغلوب این تیم قدرتمند شد. شاگردان "کوگیا شویلی" با این پیروزی، به نوعی انتقام شکست در فینال دوره گذشته این مسابقات در کشور خود را از ایران گرفتند.

نتایج کامل دیدار ایران و روسیه به شرح زیر است:
55 کیلوگرم:
محسن حاجی‌پور - بیک خان مانکی‌اف(برنده) (یک بر صفر، صفر بر یک، صفر بر 2)

60 کیلوگرم:
عبدالمحمد پاپی - ایوان کویلاکف (برنده) (صفر بر 3، 2 بر صفر و صفر بر 2)

66 کیلوگرم:
افشین بیابان‌گرد - آدام کوراک (برنده) (4 بر صفر، صفر - یک و صفر بر یک)

74 کیلوگرم:
فرشاد علیزاده - رمان بالاسوف (برنده) (یک بر یک* و 6 بر صفر)

84 کیلوگرم:
طالب نعمت‌پور 2 - الکسی میشین صفر (یک بر صفر، یک بر صفر)

96 کیلوگرم:
داوود نیل نیرنگ - نیکیتا میلینکف (یک* بر یک، 3 بر 5 و صفر بر 2)

120 کیلوگرم:
بشیر باباجانزاده - شوهرودی ایوبف (یک بر صفر و 2 بر صفر)

سیدشمس‌الدین حسینی وزیر اقتصاد و دارایی و جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان ورزش کشور هم از جایگاه ویژه این دیدار را از نزدیک تماشا کردند.

۱۳۹۱/۱۲/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...