نسخه چاپی

ولایت فقیه قرآنی بر سر نیزه های جریان انحرافی

عکس خبري -ولايت فقيه قرآني بر نيزه هاي جريان انحرافي

این در حالی است كه كمتر از مشایی عنوان ولایت فقیه شنیده شده بود و همیشه از ولایت می گفت كه منظور وی ولایت امام عصر (عج) بوده است.

به گزارش نما به نقل از روزنامه شما ، روزهای گذشته سایت شبکه ایران ارگان جریان انحرافی در خبری سخنانی از مشایی در موضوع ولایت فقیه منتشر کرده است که در نوع خود قابل توجه است.
جالب اینکه عبدالرضا داوری این سخنان را در مصاحبه ای با این سایت خبری از قول لیدر جریان انحرافی مطرح کرده است و شخص مشایی برای اعلام این مواضع حتی وقت نگذاشته اند، گویا اعلام موضع در مورد مسئله ولایت فقیه خیلی مهم نیست که ایشان وقت ارزشمند خود را صرف این کار کنند.
در این خبر از قول مشایی آمده است: دشمنان انقلاب و وابستگان خط شیطان، هجمه به رهبری و تخریب جایگاه ولی فقیه را هدفگذاری کرده اند مشایی در ادامه تصریح کرد: "حامیان رئیس جمهور و دوستداران انقلاب اسلامی و پیروان خط امامت، وظیفه ای مهمتر از صیانت از جایگاه رهبری و تبعیت از توصیه ها و خط حضرت آیت الله خامنه ای ندارند."
 رئیس دبیرخانه جنبش غیر متعهدها در پایان تأکید کرده است: "در شرایطی که دشمن خارجی و عقبه داخلی آنها، نهاد ولایت فقیه را هدف قرار می دهند، مهمترین راهبرد حامیان رئیس جمهور، فقط و فقط پیروی از خط روشن ولایت فقیه است."
این در حالی است که کمتر از مشايي عنوان ولایت فقیه شنیده شده بود و همیشه از ولایت می گفت که منظور وی ولایت امام عصر (عج) بوده است.
سابق بر این هم یک بار در اردیبهشت 90 روزنامه کیهان در زمینه سخن گفتن مشایی از ولایت فقیه نوشت: اسفندیار مشایی طی یک مصاحبه که به وضوح سفارشی و تصنعی به نظر می‌رسد تلاش کرد ثابت کند به ولایت فقیه پای‌بند است و بدان باور دارد.
در این مصاحبه که خبرگزاری ایرنا- که متاسفانه این روزها به جای آنکه تریبون دولت خدمت‌گزار باشد به تریبون جریان انحرافی تبدیل شده- مشایی به عنوان سخنگوی احمدی‌نژاد و دولت ظاهر شده و گفته است که دولت زندگی در سایه ولایت فقیه را تمرین زندگی در حکومت جهانی امام عصر(عج) می‌داند و عقیده دارد تبعیت از ولایت فقیه از لوازم اعتقاد به امام عصر(عج) است.
وی در بخش دیگری از این مصاحبه با بیان اینکه «القاء حاکمیت دوگانه حرکتی ضدانقلابی است» گفته است که عقیده دارد هیچ فردی در ایران پای‌بند‌تر از احمدی‌نژاد به ولایت فقیه نیست.
در همین حال محمد حسین پرکره مشاور رئیس دانشگاه آزاد  در تعریف «جریان انحرافی»، اظهار داشت: فعالیت و شعار‌های این جریان از زمانی شروع شد که لیدر آن برخی شعار‌های جدید را به موازات این شعار مطرح کرد و آن را وارد ادبیات سیاسی کرد و سپس این فضا شکل گرفت.
مشاور رییس دانشگاه آزاد معتقد است: تاکید بر پایان دوران اسلامگرایی، دوستی با مردم اسراییل و یا مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی و سایر اعتقادات و شعارهای منحرف از دیانت و یا ادبیات انقلابی از جمله شعارهای این جریان است که در سال‌های گذشته مرتب تکرار شده است.
این کار‌شناس سیاسی می‌گوید: برای تحلیل عقبه و یا ریشه فکری این جریان باید تسلط کافی به تاریخ داشت، یعنی باید تاریخ نگار خوبی باشیم تا بتوانیم آن را بررسی کنیم، شاید تحلیل و یا شناسایی عقبه فکری یک جریان برای تشخیص تفکر آن نیاز نباشد، یعنی جریان فکری ایجاد شود که عقبه نداشته باشد، اما تاثیر گذار باشد.
وی ادامه داد: اگر جریانی بتواند ادبیات جدیدی را ایجاد کرده و در مقابل دین قرار دهد و بتواند دین را استحاله کند می‌تواند بسیار خطرناک باشد، یعنی از هر جایی با هر آبشخور فکری که شروع شده باشد، خطرناک است.
پرکره در توضیح تفکر این جریان گفت: این جریان به دنبال رسیدن به امام زمان(عج) بدون بهره‌مندی از جایگاه ویژه ولایت فقیه است که این تفکر و ادبیات حاصل از آن بسیار خطرناک و منحرف است، زیرا ما معتقدیم که رسیدن به امام زمان(عج) فقط از جایگاه مترقی ولایت فقیه و از طریق این اصل امکانپذیر است.
این کار‌شناس سیاسی افزود: در گزارشی که فوکویاما برای سازمان اطلاعاتی آمریکا نوشته بود، وی تاکید کرده بود که برای رسیدن به مهدویت، باید اول ولایت فقیه را مورد هجمه قرار دهیم، لذا جریان انحرافی امروز به نظر می‌رسد به دنبال دور زدن ولایت فقیه است.
مشاور رییس دانشگاه آزاد در پایان تاکید کرد: البته برای این جریان مهدویت نیز قرآنی بر سر نیزه است تا بتوانند جایگاه ولی فقیه را تخریب کنند. اگر ما برای اتصال این جریان به حجتیه سند و مدرک داشته باشیم خوب است چون دستگاه‌های امنیتی نظام بر فعالیت‌های آنان اشراف کافی دارند پس می‌توانند آن را کنترل کنند اما وقتی با اطمینان از این موضوع سخن نگوییم ممکن است در کور کردن چشم آن درست عمل نکنیم پس باید بررسی کنیم و به نظر می‌رسد که این گروه فرا‌تر از انجمن حجتیه است، در واقع این گروه نفاق و نفوذشان علنی و بیشتر است.
همچنین موسی غضنفرآبادی، با تاکید بر اینکه آگاهی مردم، شناخت نیروهای وابسته به جریان انحرافی را راحت‌تر خواهد کرد، افزود: شاخصه‌های متعددی برای جریان انحرافی مطرح است که از جمله آن می‌توان به صرف هزینه‌های کلان در بخش‌های مختلف از جمله تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد.

نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی، هدف جریان انحرافی را ایجاد انحراف در مسیر نظام جمهوری اسلامی ایران خواند و اعلام کرد: جریان انحرافی برای آنکه به هدف خود دست پیدا کند نیازمند داشتن نیرو در بخش‌های مختلف است که یکی از این بخش ها مجلس بوده که به دلیل حساس بودن بسیار مورد توجه جریان انحرافی است.

عضو فراکسیون روحانیون در مجلس هشتم، در توضیح خصوصیات جریان انحرافی، گفت: ‌هر جریانی که خارج از تعاریف نظام و انقلاب بخواهد انقلاب، نظام و مذهب را با تعابیر جدیدی به جامعه معرفی کند در زمره جریان انحرافی محسوب می شود، این جریان ممکن مانند جریان سکولار جدایی دین از سیاست را مطرح و یا تعریف جدیدی از دین و ارزش‌های دینی عرضه کند و یا ممکن نسبت به ولایت فقیه و امام زمان (عج) بدون اظهارنظر کارشناسان موضع‌گیری جدیدی داشته باشد همه این گروه ها باید به زمره جریان انحرافی شناخته شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه جریان انحرافی با شعارهایی همچون اسلام، ولایت فقیه، امام و رهبری وارد می شود تصریح کرد: ائمه جمعه و به ویژه روحانیت با روشنگری می‌توانند آگاهی لازم را به مردم داده تا از ورود افراد وابسته به جریان انحرافی به مجلس جلوگیری شود.

۱۳۹۱/۱۲/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...