نسخه چاپی

نظر مراجع در مورد تماس تصویری

برخی از مراجع عظام تقلید نیز با صدور فتاوایی مخالفت خود با رایتل را اعلام كردند كه در پی متن فتاوایی این مراجع به همراه دستخط آنان می‌آید.

به گزارش نما به نقل از فارس، متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی مكارم شیرازی: «به یقین مفاسد این كار از فوائد آن بیشتر است و منشاء مفاسد جدیدی در جامعه ما كه متاسفانه درگیر مفاسد مختلفی است خواهد شد و با توجه به این كه ضرورتی برای اصل این كار نیست بنابراین شركت‌های خصوصی و دولتی باید از آن خودداری كنند».

متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی علوی گرگانی: «نظر به اینكه نسل سوم اپراتور تلفنهای همراه با آموزه های دینی در تضاد است و می تواند عفت عمومی جامعه و نظم حاكم بر آن را خدشه دار و خانواده ها را به ورطه ی نابودی اخلاقی و بنیانی بكشد و لذا نصب و راه اندازی این اپراتور چه از طرف دولت و چه از جانب بخش خصوصی بصلاح نیست و هرگونه اقدامی در این مسیر خلاف شرع است. البته لازم بذكر است كه ما در صدد تخطئه ء اصل فن آوری نیستیم بلكه از آن جهت كه این صنعت زیان و ضرر های فراوانی می تواند برای جامعه اسلامی چه از جهت امنیت اخلاقی و چه از جهت سیاسی و دینی داشته باشد و تهدید كننده بنیان خانواده است ، راه اندازی این اپراتور را جایز نمی دانیم».


1.jpg


 متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی سبحانی: «قرار گرفتن چنین گوشی های موبایل در دست جوانان اعم از دختر و پسر مفاسد زیادی دارد، یاید از خرید و فروش آن جلوگیری شود و نباید دولت چنین امكاناتی در اختیار مردم قرار دهد . قواید جزئی در مقابل این مضرات بسیار كوچك است.»

متن فتوای مرجع عالیقدر شیعه، آیت الله العظمی نوری همدانی: «با توجه به اینكه مفاسد این كار زیاد است و امكان از هم گسستن اساس خانواده ها نیز هست به علاوه اینكه عفت عمومی را مورد تهدید قرار میدهد بنابراین اقدام به انجام آن جایز نیست».

۱۳۹۱/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...