نسخه چاپی

رسوایی خانواده سلطنتی اسپانیا

شواهد نشان می دهد هر چه پرونده فساد اوردانگارین داماد پادشاه اسپانیا جلوتر می رود و زوایای تازه ای از آن فاش می شود و نام ˈخوان كارلوسˈ بیشتر به میان می آید و او بتدریج در حال تبدیل شدن به یكی از متهمان این پرونده است مگر آنكه برای جلوگیری از روند، ترفندی بیابد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، شواهد نشان می دهد هر چه پرونده فساد اوردانگارین داماد پادشاه اسپانیا جلوتر می رود و زوایای تازه ای از آن فاش می شود و نام ˈخوان کارلوسˈ بیشتر به میان می آید و او بتدریج در حال تبدیل شدن به یکی از متهمان این پرونده است مگر آنکه برای جلوگیری از روند، ترفندی بیابد.

پادشاه، قاضی پرونده را تحت فشار گذاشته است تا از سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به اتهامات اوردانگارین و دقیق شدن در جزییات آن خودداری کند اما اندکی پس از آن، دربار سلطنتی با انتشار بیانیه ای، چنین موضوعی را رد کرد.

در چنین شرایطی، اوایل بهمن ماه گذشته روزنامه ها نوشتند اوردانگارین پس از آنکه شرکت ˈنوئوسˈ را که به همراه دوستش، ˈدییگو تورسˈ به عنوان یک موسسه غیرانتفاعی تاسیس کرده و در پوشش آن اقداماتی خلاف قانون و اقتصادی انجام داده بود، به توصیه پادشاه اسپانیا منحل کرد، مبلغ یک میلیون یورو نیز در سال های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ میلادی به بهانه ارائه خدمات مشاوره ای به شش شرکت از آنها گرفت و مالیات آنها را به دولت نپرداخت.

در روزهای اخیر نیز روزنامه ها ابعاد تازه ای را از آگاهی پادشاه از خلافکاریهای دامادش فاش کرده اند. روزنامه ˈال پاییسˈ چاپ مادرید در این زمینه نوشت اسنادی که تورس -شریک اوردانگارین- روز شنبه گذشته در بازجویی به قاضی دادگاه تحویل داد، نشان می دهد اوردانگارین در نامه هایش مغرورانه می نوشت که پس از ترک نوئوس هم از حمایت پادشاه برای ارائه خدمات مشاوره ای برخوردار است .

بر اساس اسناد یادشده، اوردانگارین در یکی از این نامه های اینترنتی که در سال ۲۰۰۷ به تورس فرستاد، از پروژه خود تحت عنوان ˈآیرهˈ برای شرکت دادن دو تیم اسپانیایی در سی و سومین دوره جام کشتیرانی قاره امریکا خبر داده و گفته بود که پادشاه در این پروژه با آنها همراهی می کند.

بنا به گزارشها، پروژه آیره طوری طراحی شده بود که ˈفلیپه بوربونˈ ولیعهد اسپانیا به عنوان رییس افتخاری آن باشد، اوردانگارین ریاست شورای اجتماعی مسابقات را بر عهده گیرد و ˈکریستینا بوربونˈ دختر پادشاه و همسر اوردانگارین نیز به عنوان مشاور ورزشی در آن شرکت داشته باشد.

۱۳۹۱/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...