نسخه چاپی

نظر آیت‌الله خوشوقت درباره خانه ابدی‌اش

عکس خبري -نظر آيت‌الله خوشوقت درباره خانه ابدي‌اش

خرداد ماه سال گذشته بود كه در شب میلاد امام علی(ع) مراسمی برای پاسداشت خدمات آیت‌الله خوشوقت در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

کم‌تر از دو سال پیش بود که آیت‌الله خوشوقت در جوار حرم حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: شیعیان قدر حضرت عبدالعظیم حسنی را بدانند. حالا حرم سیدالکریم قرار است خانه و مزار همیشگی این استاد اخلاق باشد.

خرداد ماه سال گذشته بود که در شب میلاد امام علی(ع) مراسمی برای پاسداشت خدمات آیت‌الله خوشوقت در تالار شیخ صدوق حرم عبدالعظیم الحسنی(ع) برگزار شد.

آیت‌الله خوشوقت در حاشیه این مراسم درباره مقام و منزلت حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام و اهمیت زیارت بارگاه ملکوتی ایشان جملات کوتاهی بیان کرد که متن کامل آن را در ادامه می‌خوانید:

امام هادی صلوات الله و سلامه علیه، بیانی فرموده‌اند که از بیان ایشان ما فهمیدیم، حضرت عبدالعظیم علیه السلام، چه مقام و منزلت بالا و والایی نزد امام عصرشان دارند.

در اثر ارادت زیاد و ارتباط بیشتر ایشان با حضرت هادی علیه السلام، دشمن فهمید که ایشان موقعیت خاصی دارند و درصدد ایجاد خطر برای ایشان برآمد، از این رو حضرت فرمودند: باید فرار کنی، به بیرون از عراق.

ایشان آمدند به ری و مخفیانه هم زندگی کردند تا از دنیا رفتند و کسی ایشان را نمی شناخت و فقط حضرت هادی علیه السلام ایشان را می شناخت.

حضرت با این بیان، موقعیت و مقام حضرت عبدالعظیم علیه السلام را برای همه شیعیان بیان کردند.

فرمودند که اگر کسی نمی‌تواند به زیارت امام حسین صلوات الله و سلام الله علیه برود، به زیارت عبدالعظیم الحسنی برود.

امیدوارم همه شیعیان، بخصوص کسانی که نزدیک حرم مطهر ایشان هستند مثل اهالی محترم تهران و اطراف، قدر ایشان را بدانند و به زیارت ایشان مشرف شوند و اشتغال بدنیا مانع نشود از اینکه از این زیارت محروم شوند.

امیدواریم خداوند متعال به ما هم توفیق مرحمت کند تا بیشتر بتوانیم به این حرم مطهر مشرف شویم و از معنویت ایشان استفاده کنیم.

آیت‌الله عزیزالله خوشوقت صبح امروز پس از ۱۷ روز بستری بودن در بیمارستان‌ سعودی به لقاءالله پیوست.

وی به دلیل ناراحتی‌های قلبی و افت فشار در بیمارستان ملک فیصل مکه مکرمه بستری بود که به دلیل ناپایداری وضعیت جسمی، پزشکان معالج سعودی و هیئت پزشکی ایرانی، انتقال این استاد اخلاق به ایران امکان‌پذیر نبود.

آیت‌الله خوشوقت از بارزترین شاگردان اخلاقی و عرفانی علامه طباطبایی(ره) بود و هشدار سه سال پیش وی درباره خطر وقوع زلزله تهران، بسیاری از مردم را به توبه و انابه رهنمون کرد.

آیت‌الله خوشوقت از علمای برجسته حوزه علمیه تهران و امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی واقع در سه راه طالقانی (پیچ شمران) بود و مدتی در اوایل انقلاب نیز در شورای عالی انقلاب فرهنگی عضویت داشت. وی خردادماه سال گذشته و در دومین همایش نکوداشت پیشکسوتان حوزه علمیه تهران مورد تجلیل قرار گرفت.

پسر آیت‌الله عزیزالله خوشوقت گفت: پیکر معظم‌له در صورت اجرای به موقع امور اداری در عربستان، فردا به میهن بازگردانده و در جوار مرقد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاکسپاری خواهد شد.
منبع:فارس

۱۳۹۱/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...