نسخه چاپی

اعتراف سناتور آمریكایی به كشته شدن 4700 تن در حملات پهپادهای سیا

عکس خبري -  اعتراف سناتور آمريکايي به کشته شدن 4700 تن در حملات پهپادهاي سيا

برای اولین بار یك سناتور آمریكایی اعلام كرد كه 4700 تن در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریكا (پهپادها) كشته شده‌اند كه در میان آنها تعدادی غیرنظامی نیز دیده می‌شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه داون، این برای اولین بار است که یک قانونگذار غربی به تعداد کل تلفات در حملات مخفی پهپادهای آمریکایی اشاره می‌کند. این حملات که محکومیت شدید و جدی گروه‌های حقوق بشری را به دنبال داشته "ترورهای فراقانونی" عنوان گرفته است.

میزان تلفات حملات موشکی توسط پهپادهای آمریکایی علیه شبه‌نظامیان القاعده در پاکستان، یمن و دیگر مناطق همچنان به صورت یک راز باقی مانده و مقام‌های آمریکایی از صحبت علنی درباره هرگونه جزییات این نبرد مخفی خودداری می کنند.

اما لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی و از حامیان سرسخت حملات پهپادها به صراحت به تعداد روز افزون تلفات اشاهر کرده که البته با آمار و ارقام اشاره شده از سوی منابع مستقل تفاوت دارد.

گراهام گفته است: ما 4700 تن را کشته‌ایم گاهی اوقات مردم بیگناه هدف قرار گرفته‌اند و من از این مساله نفرت دارم اما ما در جنگ هستیم و باید برخی اعضای ارشد القاعده را دستگیر کنیم.

۱۳۹۱/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...