نسخه چاپی

درگفت‌وگوي ايسنا با حجت‌الاسلام مدرسي مطرح شد

پاسخ به شبهاتی درباره‌ طول عمر امام عصر(عج)، همسر، فرزندان و محل زندگی ایشان

عکس خبري -  پاسخ به شبهاتي درباره‌ طول عمر امام عصر(عج)، همسر، فرزندان و محل زندگي ايشان

یك‌ كارشناس مسائل دینی با بیان این‌كه «طبق روایات مستند و مستدل از پشوایان دینی، اگر حجت خدا بر روی زمین نباشد، زمین اهلش را فرو می‌برد» گفت: اولین انسانی كه خدا خلق كرد حجت خدا بوده و آخرین فردی كه از دنیا می‌رود نیز حجت خداست، بنابراین حضور او در میان مردم و بر روی زمین قطعی است.

به گزارش نما حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالفضل مدرسی در گفت‌وگو با ایسنا به یک سری از شبهات و سوالات درباره طول عمر امام عصر(عج)، زندگانی و وجود فرزند برای ایشان و محل زندگی آن حضرت پاسخ داد.

وی در ابتدا تصریح کرد: نمی‌توانیم یک لحظه پیدا کنیم که حجت خدا در میان ما حضور نداشته باشد و در زمان حاضر حجت خدا طبق روایات مستند و قوی وجود مقدس امام زمان(عج) هستند که در بین ما زندگی می‌کنند و عمری بلند و طولانی دارند.

این کارشناس مسائل دینی در پاسخ به شبهه‌ای که در ارتباط با طول عمر امام عصر(عج) مطرح می‌کنند، گفت: درباره این‌که ایشان عمری بلند دارند و از خدا می‌خواهیم وجود آن حضرت را از تمام بلیات و آسیب‌ها حفظ کند، باید بگویم ما خداوند متعال را قادر می‌دانیم همان خدایی که به شیطان امر کرد به انسان سجده کن، شیطان از آن زمان تاکنون زندگی می‌کند. یا همانطور که گفته شده انبیاء الهی همچون حضرت خضر و عیسی بن مریم (ع) هنوز زنده و در حال زندگی و منتظر ظهور امام زمان هستند.

مدرسی ادامه داد: نوح نبی(ع) 950 سال زندگی کرد و حتی عمر ایشان را تا 1400 سال نیز نوشته‌اند. بنابراین طولانی بودن عمر موضوع پذیرفته شده‌ای است و مشکلی ندارد، زیرا خداوند که خالق همه چیز است بر همه امور قادر و تواناست.

وی با اشاره به این‌که «برخی سوال می‌کنند آیا امام زمان(ع) ازدواج کرده‌اند و صاحب زندگی و فرزند هستند؟» تصریح کرد: در پاسخ به این سوال باید گفت امام باید از جهت خلقت سالم باشد، بنابراین اگر بگوییم امامی میل به ازدواج و تشکیل زندگی ندارد، پس آن امام از نظر ما ناقص الخلقه است و ما آن را قبول نداریم.

این مبلغ و سخنران بعثه مقام معظم رهبری افزود: حال می‌توان دوحالت را متصور شد می‌توان گفت که ازدواج کرده‌اند یا ازدواج نکرده‌اند، اگر بگوییم نه، جواب این است که شاید دوست نداشته‌اند و اگر بگوییم بله، جواب این است که قرآن و پیامبر و معصومین(علیهم‌السلام) هم خود ازدواج کرده و هم بر عمل به آن توصیه کرده‌اند، بنابراین امام هم در راستای عمل به سنت و سیره اجداد خود و پیروی از دستورات آنان ازدواج کرده‌اند.

مدرسی در ادامه با طرح این سوال که شاید برای برخی مطرح باشد که آیا عمر همسرشان هم طولانی است؟ اظهار کرد: در پاسخ این سوال هم می‌توان گفت هم بله و هم نه، اگر بگوییم بله چون امکان طول عمر را اثبات کردیم و نمونه‌هایی تاریخی آوردیم پس می‌تواند عمر همسر حضرت هم طولانی باشد و مشکلی وجود ندارد. اما اگر بگوییم نه، باز مشکلی پیش نمی‌آید مانند حضرت خدیجه(س) که همسر پیامبر بودند از دنیا رفتند و پیامبر مجددا ازدواج کردند.

وی همچنین به اشاره به شبهه دیگری مبنی بر این‌که اگر امام عصر فرزندی داشته باشند آنها کجا زندگی می‌کنند، و خود امام کجا هستند؟ گفت: روی کره زمین و در میان ما سادات زیادی زندگی می‌کنند، اما شاید ما بی تفاوت از کنارشان رد می‌شویم. درباره محل زندگی خود امام هم باید گفت، شاید بسیاری از ما محضر امام عصر را در صورت‌های مختلف درک کردیم اما چون هنوز جلوی دیده‌هایمان را پرده گناه گرفته او را نشناخته‌ایم، شاید بعد از ظهور حضرت وقتی ایشان را دیدیم آن‌وقت بگوییم که قبلا او را دیده بودید!

این کارشناس مسائل دینی با بیان این‌که «باید کاری کنیم تا بتوانیم امام عصر را درک کنیم و ببینیم» افزود: از خدا بخواهیم پرده گناهان را از جلوی دیدگان ما بردارد که مانع درک امام زمان(ع) هستند. بنابراین در زیارت‌ها و مناجات خود از خداوند این را طلب کنیم که پرده گناه را از مقابل دیده‌های ما بردارد تا امام زمانمان را ببینیم.

۱۳۹۱/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...