نسخه چاپی

طرح اتحادیه اروپا برای جان بخشیدن دوباره به مخالفان سوریه

عکس خبري -طرح اتحاديه اروپا براي جان بخشيدن دوباره به مخالفان سوريه

كشورهای عضو اتحادیه اروپا طرح كم كردن تحریم‌ها از مناطقی كه كنترل آنها به دست تروریست‌هاست را بررسی می‌كند.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه خبری «رویترز» نوشت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا طرح کم کردن تحریم‌ها از مناطقی که در کنترل تروریست‌هاست از جمله حذف ممنوعیت واردات نفت در این مناطق را بررسی می‌کند.

منابع دیپلماتیک در اتحادیه اروپا روز گذشته تأکید کردند، آلمان پیشنهاد بررسی و حذف تحریم‌ها بر مناطقی که کنترل آن به دست معارضان است را ارائه داد که این مسأله می‌تواند به کشورهای اروپایی کمک کند که تجارت در این مناطق را از سر بگیرند و راه‌هایی برای تأمین بودجه معارضان فراهم کنند.

یک دیپلمات در اتحادیه اروپا که نخواست نامش فاش شود تأکید کرد این مسأله بسیار اهمیت دارد که مناطقی که در کنترل معارضان است از وضع اقتصادی بهتری برخوردار شوند.

هنوز گفت‌وگو‌های مفصلی در این زمینه میان مقامات اتحادیه اروپا برگزار نشده است ولی دو دیپلمات دیگر اتحادیه تأکید کردند که اعتراض‌های زیادی در مورد این مسأله وجود ندارد و گفت‌وگو های بیشتری در این زمینه در ماه مارس برگزار خواهد شد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه شامل : تحریم واردات نفت سوریه به اروپا، خودداری از فروش سلاح به سوریه و سرمایه گذاری در بخش انرژی است.

طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا راهکاری برای قدرت بخشیدن به گروه‌های تروریستی در این کشور است و همچنین کمک کردن به آنها برای ایجاد حکومت مستقل که منجر به چند پارگی سوریه خواهد شد.

۱۳۹۱/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...