نسخه چاپی

ناتوانی شورای امنیت در محكوم كردن انفجار های دمشق

در حالی كه انفجارهای خونین روز گذشتۀ دمشق با انزجار جامعه جهانی مواجه شده است، شورای امنیت سازمان ملل در صدور بیانیه ای در محكومیت این فاجعه ناكام ماند.

به گزارش نما به نقل از العالم، کشورها، شخصیت ها و گروه های مختلف، اقدامات غیر انسانی تروریست ها در به خاک و خون کشیدن حدود 300 شهروند سوری در جریان انفجارهای روز گذشته دمشق را محکوم کردند.
در این انفجار بیش از 53 تن کشته و بیش از 200 تن مجروح شدند.
وزارت خارجه جمهوری اسلامی ايران با صدور بیانیه ای انفجارهاي خونين دمشق را محكوم كرد. در بخشی از این بیانیه آمده است: دشمنان سوريه در تلاش هستند با دست زدن به عمليات تروريستي بر سر راه اصلاحات سياسي مانع تراشي كنند.
اين بيانيه ضمن دعوت از همه طرف هاي سياسي در سوريه براي مقابله با اقدامات غير انساني گروه هاي مسلح، مي افزايد: هدف از اقدامات تروريستي اخير، متزلزل كردن امنيت و ثبات سوريه است.
بان كي مون دبيركل سازمان ملل نیز شخصا انفجارهاي دمشق را محكوم كرد. مارتين نسيركي سخنگوي دبیر کل سازمان ملل، گفت: بان كي مون مجددا بر حل و فصل سیاسی اوضاع سوریه به عنوان تنها راه برون رفت از بحران تاكيد کرده و خواهان توقف فوری خشونت ها و احترام به قوانين بين المللي شده است.
این درحالی است که اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل، درباره متن بيانيه ای در محكوميت فاجعه دمشق به توافق نرسیدند. به ادعای يك ديپلمات غربی، اين اختلاف به دليل عدم توافق در مورد عاملان این حادثه بوده است.
از سوي ديگر آمريكا نيز ضمن محكوم کردن حادثه روز گذشته سوریه، آن را اقدامي تروريستي توصيف كرد و اعمال خشونت عليه شهروندان را نقض قوانین بين المللي برشمرد. ويكتوريا نولاند سخنگوي وزارت خارجه آمريكا خواهان محاكمه جنايتكاران وابسته به گروه هاي تروریستی شده است.
حزب الله لبنان نیز در محكوميت خشونت هاي خونبار دمشق، از متجاوزان و كساني كه از آنها حمايت مالي مي كنند، به شدت ابراز انزجار کرد و از سوري ها خواست تروريست ها را که موجب ويراني کشور و عدم تحقق آرزوهاي ملت سوريه شده اند، از این كشور بيرون برانند.
بيانيه حزب الله لبنان مي افزايد: قتل و ويرانگري كه رویکرد حاكم بر رفتار گروه هاي تروريستي است، از منش دين اسلام کاملا به دور بوده و اين قبیل اقدامات، كار گروه هاي تروريستي وابسته به سازمان هاي جاسوسي است.

۱۳۹۱/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...