نسخه چاپی

تهدیدات ارتش آزاد سوریه علیه حزب الله توخالی است

عکس خبري -تهديدات ارتش آزاد سوريه عليه حزب الله توخالي است

منابع لبنانی در گفت‌وگو با روزنامه الاخبار تهدیدات شورشیان مسلح سوریه موسوم به ارتش آزاد علیه حزب‌الله لبنان را توخالی و تبلیغاتی توصیف و ادعای حمله عناصر این گروه به اهداف حزب الله را رد كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، روزنامه الاخبار لبنان در گزارشي درباره تهديدهاي اخير گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه عليه حزب‌الله لبنان و ادعاهاي عناصر اين گروه نوشت: به محض پايان مهلت 48 ساعته ارتش آزاد سوريه در بيانيه سه‌شنبه گذشته خود كه در آن "تهديد به گلوله باران مراكز تيراندازي حزب‌الله در داخل خاك لبنان" كرد، تمام نشده بود كه اشتهاي برخي شبكه‌هاي رسانه‌اي و تبليغاتي در پخش و نقل اخبار هدف قرار گرفتن مواضع حزب‌الله در سوريه و لبنان و به طور مشخص يك مركز توپخانه‌اي فرضي در شهرك "حوش السيد علي" در مرز با سوريه باز شد.
اين خبر به سرعت پخش شد درحالي كه شهر الهرمل و شهرك‌هاي حوش السيد علي و القصر شاهد زندگي طبيعي خود بودند و آرامش در آن برقرار بود و فقط برخي تماس‌هاي تلفني براي كسب اطلاع از اوضاع و اطمينان يافتن از سلامت ساكنان، آرامش آن را بر هم مي‌زد.
برخي منابع در اين منطقه به روزنامه الاخبار گفتند: هيچ خبر خاصی اينجا نيست و آنچه روي مي‌دهد تنها پروپاگاندا همراه با بيانيه‌هايي است كه گروه‌هاي مسلح در سوريه صادر مي‌كنند و از رسانه‌هاي تبليغاتي حامي آنها پخش مي‌شود.
در همین حال مسئولان امنيتي لبناني اطلاعاتي را كه ديروز درباره گلوله باران شهر الهرمل يا القصر يا حوش السيد علي و كشته شدن دونفر شايع شده بود، رد كردند.
اين مسئولان خاطرنشان كرد انفجار يك بمب در نيمه شب دو روز پيش در يك ساختمان در دست ساخت درشهرك القصر به اين تبليغات رسانه‌اي رنگ و لعاب داد.
اين درحالي است كه منابع امنيتي لبنان گفتند اين بمب شامل 300 گرم تي.ان.تي بود كه انفجار آن باعث زخمي شدن يك شهروند به نام نوفل جعفر شد كه به طور تصادفي با خودرويش از محل عبور مي‌كرد. اين منابع امنيتي اشاره كردند كه اين انفجار درپي بروز "اختلافات خانوادگي" روي داده و ريشه خانوادگي داشته است.
آرامش در شهر الهرمل و همچنين در روستاهاي حوض العالي در داخل خاك سوريه در مرز با لبنان نيز برقرار است. روستاهايي كه شهروندان لبناني از قبل از تاسيس كشور كوچك لبنان در آن زندگي مي‌كنند اما اين آرامش همچنان متاثر از درگيري‌هاي شديدي است كه بين كميته‌هاي مردمي متشكل از مردم اين روستاها و گروه‌هاي مسلح وابسته به مخالفان سوري در اين مناطق در جريان است.
اهالي روستاهاي زيتا، حويك، الحمام و ساير روستاهاي نهر العاصي معتقدند كه بيانيه‌هاي تهديد آميز براي گلوله باران مواضع حزب‌الله چيزي جز تلاش براي پنهان كردن شكست‌هاي آنها از جوانان كميته‌هاي مردمي است.

۱۳۹۱/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...