نسخه چاپی

هشدار مردم پورت سعید به مرسی و اخوان المسلمین

هزاران تن از مردم پورت سعید با شركت در نماز جمعه با صدور بیانیه ای به اخوان المسلمین درباره مانع تراشی در روند " نافرمانی مدنی" هشدار دادند.

به گزارش نما به نقل از العالم، هزاران تن از مردم شهر پورت سعید همراه با خانواده های قربانیان "شنبه خونین" این شهر در میدان "عبدالمنعم ریاض" نماز جمعه را اقامه کردند.
"علی العدل" امام جمعه شهر بر قصاص عادلانه، رعایت عدالت میان مسلمانان و مسیحیان و عدالت اجتماعی میان مردم را خواستار شد.
به گزارش سایت خبری یوم سابع مصر، خانواده های قربانیان پورت سعید با صدور بیانیه ای با بهره برداری سیاسی احزاب از رویدادهای این شهر مخالفت کردند و به اخوان المسلمین درباره هر گونه مانع تراشی در مسیر نافرمانی مدنی معترضان هشدار دادند.
معترضان خواستار عذرخواهی رسمی محمد مرسی رئیس جمهور مصر و تعیین قاضی تحقیق برای قصاص عادلانه مسببان کشتار مردم شدند.
سال گذشته در درگیری هواداران تیم های فوتبال الاهلی و المصری 74 تن در پورت سعید کشته شدند؛ در سال جاری همزمان با اعلام حکم متهمان کشتار سال گذشته، درگیری هایی در این شهر رخ داد، اگرچه دادگاه 21 تن از متهمان پورت سعیدی را به اعدام محکوم کرد اما اعتراض به این حکم که همزمان با دومین سالگرد انقلاب مصر صادر شده بود، باعث کشته شدن 40 تن در مقابل زندان مرکزی این شهر شد.
در روز تشییع جنازه کشته شدگان نیز هفت تن کشته شدند.
در پی این رویدادها پورت سعید ناآرام شد، گرچه این ناآرامی ها به خشونت های فوتبال نسبت داده شد اما نارضایتی گسترده تری از دولت محمد مرسی را منعکس می کرد؛ از این رو محمد مرسی فرمان وضعیت فوق العاده به مدت 30 روز را در این شهر داد، وضعیت فوق العاده ای که نه ارتش آن را جدی گرفت و نه مردم پورت سعید.
تداوم اختلافات سیاسی در مصر و ناتوانی دولت در حل مشکلات مردم باعث آغاز نافرمانی های مدنی در این شهر شد.
از پنج روز پیش مردم پورت سعید در راستای مطالبات خود از جمله محاکمه عادلانه متهمان حوادث این شهر نافرمانی مدنی را آغاز کردند؛ این نافرمانی با تعطیلی ادارات و اعتصاب همراه شده است و معترضان در راهپیمایی ها شعارهایی علیه اخوان المسلمین سر دادند.

۱۳۹۱/۱۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...