نسخه چاپی

ادعای كذب درباره تأسیسات آب سنگین اراك

خبرگزاری انگلیسی رویترز به نقل از دیپلمات‌های غربی ادعاهای تازه‌ای را درباره تأسیسات آب سنگین اراك مطرح كرده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، خبرگزاری انگلیسی رویترز در گزارشی به نقل از دیپلمات‌های گمنام غربی ادعا کرد ایران اقدام به ساخت یک رآکتور تحقیقاتی کرده است که می‌تواند در صورت تصمیم برای حرکت در مسیر ساخت بمب اتمی از آن به عنوان گزینه دیگری برای تولید مواد هسته‌ای لازم استفاده کند.

رویترز می‌نویسد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش محرمانه‌ای که در ساعات پایانی روز پنجشنبه به کشورهای عضو این نهاد نظارتی ارائه داد تصریح کرده است که ایران تقریباً عملیات نصب سیستم خنک‌کننده و چرخه پایپینگ در تأسیسات آب سنگین خود در نزدیکی شهر اراک را به پایان رسانده است.

این خبرگزاری انگلیسی به نقل از تحلیل‌گران مسائل هسته‌ای می‌افزاید این نوع رآکتور، در صورتی که سوخت مصرف‌شده آن بازفرآوری شود، می‌تواند پلوتونیوم لازم برای ساخت تسلیحات هسته‌ای را در اختیار ایران قرار دهد.

این خبر در حالی اعلام می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر اساس راستی‌آزمایی اطلاعات طراحی و بازرسی تصریح کرده است هیچگونه فعالیت بازفرآوری در ایران وجود ندارد.

گزارش 12 صفحه‌ای مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره برنامه هسته‌ای ایران شب گذشته منتشر شد که در آن هیچ شواهدی از انحراف برنامه هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.

۱۳۹۱/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...