نسخه چاپی

آخرین توصیه آیت‌الله خوشوقت قبل ازرحلت

عکس خبري - آخرين توصيه آيت‌الله خوشوقت قبل ازرحلت

یكی از شاگردان آیت الله خوشوفت در خصوص رابطه ایشان با رهبر انقلاب اظهار كرد: آیت الله خوشوقت با مقام معظم رهبری رابطه بسیار نزدیكی داشتند و یار یاور درجه یك مقام معظم رهبری محسوب می شدند.

به گزارش نما،‌ آیت الله حسن ممدوحی از شاگردان آیت الله خوشوقت در گفت و گو با جهان از تلمذ دیرینه خود نزد استاد سفر کرده سخن گفت و ابراز داشت: ایشان استاد ما بود و ما طلبگی را زیر نظر ایشان دنبال کردیم.

وی افزود: آخرین بار یک ماه پیش بود که خدمت ایشان مشرف شدم و مباحثه علمی داشتیم و بنده سئوالات و مشکلات علمی خود را با ایشان مطرح کردم. ایشان نیز توصیه می کردند که این علوم معرفتی حوزه را به دقت محفوظ نگه داریم و به نسل های بعدی منتقل کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: از آنجایی که ایشان هفته ای یک الی دو شب در قم مستقر بودند مرتب به منزل ما تشریف می آوردند و از ایشان بهره مند می شدم. رابطه مان به گونه ای بود که ایشان حتی در مسائل شخصی بنده نیز نظر می داند و راهنمایی می کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: یکی از نصایحی که ایشان به بنده می کرد این بود که از معاشرت با افراد مختلف بپرهیزم، و با کسانی که مجالست با آنها بوی دنیا می دهد اجتناب کنم. ایشان به بنده توصیه می فرمودند که رابطه ها باید محدود باشد و با هر کسی نشست و برخاست نکرد.

این شاگرد آیت الله خوشوقت افزود: ایشان صاحب کراماتی والا، و سجایای اخلاقی متعالی داشتند و همواره ورد زبان شان تقوا و ترک معصیت بود.

آیت الله ممدوحی در خصوص رابطه آیت الله خوشوقت با مقام معظم رهبری اظهار کرد: آیت الله خوشوقت با مقام معظم رهبری رابطه بسیار نزدیکی داشتند و یار یاور درجه یک مقام معظم رهبری محسوب می شدند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا آیت الله خوشوقت قائل به تفسیر فلسفی قرآن بودند یا خیر، ابراز کرد: قطعا قائل به تفسیر فلسفی قرآن بودند، ولی از آنجایی که برخی افراد به جای اینکه از اول به آخر طی مسیر کنند از آخر گام به اول بر می دارند و اهلیت نداشتند، پاسخگویشان نبود. ولی به کسانی که اهلیت داشتند مطالب عمیق قرآنی فلسفی را ابراز می کرد.

این استاد اخلاق حوزه افزود: ایشان در فلسفه تبحر داشتند و یک فیلسوف بزرگی محسوب می شدند. یک عالم بی نظیر و زبده در تمامی ابعاد علوم دینی من جمله، فقه، فلسفه، عرفان، تفسیر و مباحث حقوقی و غیره...، ولی متاسفانه گمنام بودند و بدون اینکه قدرشان شناخته شود از دست مان رفتند.

آیت الله ممدوحی در پایان تصریح کرد: آیت الله خوشوقت سجایا و کرامات اخلاقی فراوانی داشتند که بی شمار و خارج از شمارش است. به گونه ای که قدرت انسان شناسی داشتند، لذا هر کسی می آمد مسئله ای را مطرح می کرد نسبت به ظرفیت آن شخص به وی پاسخ می داد.

۱۳۹۱/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...