نسخه چاپی

اسرائیل احتمالاً از تركیه عذرخواهی می‌كند

عکس خبري -اسرائيل احتمالاً از ترکيه عذرخواهي مي‌کند

رژیم ‌صهیونیستی در حال بررسی عذرخواهی از تركیه به دلیل «اشتباهات عملیاتی» در حمله سال ۲۰۱۰نیروهای این رژیم به كشتی «مرمره» است.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، یک روزنامه ترکیه‌ای ادعا کرده است که اسرائیل احتمالا به دلیل «اشتباهات عملیاتی» در جریان حمله به کشتی ترکیه‌ای «مرمره» در سال 2010 که به مرگ چندین فعال صلح‌طلب منجر شد، عذرخواهی می‌کند.

در جریان حمله نظامیان صهیونیست به کشتی «مرمره» که با هدف شکستن حصر و اهدای کمک‌های بشردوستانه به ساکنان غزه، راهی این منطقه شده بود، 9 فعال حقوق بشری ترک کشته شدند. حمله صهیونیست‌ها به این کشتی در حالی انجام شد، که کشتی مرمره در هنوز آب‌های بین‌المللی حضور داشت.

روزنامه ترکیه‌ای «رادیکال» گزارش داده است که مسئله عذرخواهی‌ جزئی اسرائیل از ترکیه احتمالا یکی از موضوعاتی است که در مذاکرات محرمانه دو طرف مورد بحث قرار گرفته است.

«دنیز زایرک» روزنامه‌نگار «رادیکال» به نقل از یک منبع در وزارت خارجه ترکیه گزارش داده است که این گفتگوها احتمالا همچنان ادامه داشته باشد.

این گزارش در حالی منتشر شده که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد احتمالا تا یک ماه آینده به فلسطین اشغالی سفر کند. اوباما تلاش زیادی کرده تا متحدان خود از جمله اسرائیل و ترکیه را به هم نزدیک کند.

ترکیه در پاسخ به تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، عذرخواهی اسرائیلی‌ها از مرگ فعالان ترکیه‌ای در حمله به کشتی مرمره را خواستار شده است.

۱۳۹۱/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...