نسخه چاپی

"پهپادهای انتحاری" سپاه عملیاتی شدند

سخنگوی رزمایش پیامبر‌اعظم (ص)8 با تشریح مراحل آغازین رزمایش نیروی زمینی سپاه از عملیاتی شدن پهپادهای انتحاری كه قابلیت حمله به دشمن فرضی را دارند خبر داد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم ،سردار سرتیپ دوم پاسدار حمید سرخیلی سخنگوی رزمایش پیامبر‌اعظم (ص)8 با اشاره به استقرار کامل یگانهای حرفه‌ای شرکت کننده در این رزمایش اظهار داشت: تمامی یگانهای حرفه‌ای اعم از تیپ‌های زرهی، توپخانه، تکاور و گردانهای تخصصی همچون پدافند، ادوات، جنگ نوین و دیگر واحدهای تخصصی موفق به تصرف مواضع تعیین شده به وسعت 600 کیلومتر مربع و همچنین ترمیم مواضع و انجام عملیاتهای ثبت تیر و رعایت موارد مربوط به استتار و اختفا گردیده‌اند.

وی با اشاره به آغاز تمرین‌های تخصصی واحدهای مستقر شده در منطقه عمومی رزمایش افزود: همچنین گردان‌های پیاده حرفه‌ای با بررسی و آزمایش سلاح‌های خود ، اقدام به بررسی و بازیابی آنها کرده اند.

سردار سرخیلی با اشاره به اقدامات جانبی نیروی زمینی سپاه در منطقه در راستای محرومیت زدایی از مناطق محروم کرمان همزمان با برگزاری این رزمایش خاطر نشان کرد: اسقرار کامل بیمارستانهای صحرائی نیروی زمینی سپاه در راستای ارائه خدمات تخصصی و برپائی اتاق های عمل جراحی در مناطق روستائی و محروم حاشیه منطقه عمومی رزمایش طی روز شنبه به پایان می رسد.

وی ادامه داد: بیمارستانهای صحرائی نیروی زمینی سپاه از روز یکشنبه به ارائه خدمات درمانی تخصصی رایگان به ساکنین مناطق محروم حاشیه رزمایش می پردازند.

سخنگوی رزمایش پیامبر‌اعظم (ص)8 همچنین با اشاره دیگر اقدامات زیرساختی در راستای مردم یاری در مناطق محروم گفت: یگانهای فنی مهندسی مستقر در منطقه عمومی این رزمایش با اصلاح بخشی از راههای مواصلاتی مناطق محروم استان کرمان و ترمیم آنها ، زیرساخت های لازم را در جهت محرومیت زدایی از این مناطق فراهم کردند.

وی افزود: جاده سیریز به شبچره یکی از محورهای مواصلاتی بود که با اقدام یگانهای فنی مهندسی سپاه مورد اصلاح و بهره برداری قرار گرفته است.

سردار سرخیلی در ادامه با تشریح بخشی از اقدامات نیروی زمینی سپاه که برای اولین بار در این رزمایش صورت می پذیرد خاطر نشان کرد: یگانهای جنگ نوین برای اولین بار در این رزمایش در حال برگزاری رزمایش تخصصی خود هستند.

وی ادامه داد: همچنین پدافند های سپاه برای اولین بار در حال تمرین گردانی می باشند که در این مرحله با اسقرار 34 دستگاه توپ جنگی از هر گردان ارتباط مستقیمی را با پدافند کل کشور برقرار نموده اند.

سخنگوی رزمایش پیامبر‌اعظم (ص)8 با اشاره به استقرار گردانهای امام حسین(ع) در منطقه برگزاری این رزمایش اظهار داشت: نیروی تخصصی بسیج در قالب گردانهای امام حسین(ع) نیروی زمینی سپاه از روز پنج شنبه در منطقه عمومی رزمایش استقرار یافته و در روز جمعه اقدام به تمرین طرح‌های مربوطه کرده اند.

سردار سرخیلی با اشاره به آغاز مراحل اصلی رزمایش پیامبر‌اعظم (ص)8 بیان کرد: بخش اول مرحله اصلی این رزمایش از صبح امروز شنبه 5 اسفندماه با شروع اقدام گردان خودکافی شده نیروی زمینی سپاه برای مقابله و پدافند غیرعامل در برابر شناسایی دشمن فرضی و بمباران‌های گسترده آغاز شده است.

وی افزود: مجموعه اقدامات این گردان در قالب شناسائی دشمن ، آتش پشتیبانی ادوات و توپخانه ، انهدام ستون دشمن فرضی با انجام انفجارات و در نهایت انهدام و شکار نیروهای باقی مانده از دشمن فرضی توسط نیروهای پیاده و مستقیم با بهره گیری از به روزترین تجهیزات می باشد.

سخنگوی رزمایش پیامبر‌اعظم (ص)8 با اشاره به دیگر مراحل این رزمایش در روز شنبه اظهار داشت: مقابله با هلی برن دشمن فرضی و انهدام کامل بالگردهای دشمن متخاصم با استفاده از سلاحهای دوش پرتاپ ، گلوله های انفجارشونده در هوا و همچنین مین های جهنده و در نهایت هجوم نیروهای پیاده به دشمن فرضی هلی برن شده و پاکسازی دشمن فرضی بخش هایی از مراحل اصلی رزمایش است که امروز شنبه در منطقه اجرا می شود.

سردار سرخیلی در تشریح برنامه های رزمایش پیامبر‌اعظم (ص)8 در روز یکشنبه خاطر نشان کرد: جدیدترین سلاح های طراحی شده توسط نیروهای سازمان جهاد خودکفائی سپاه در روز یکشنبه مورد بهره برداری و همچنین انجام بررسی های تخصصی عملیاتی خواهند شد.

وی ادامه داد: مجموعه سلاح های جدید طراحی شده از کیفیت بسیار بالایی برخودار می‌باشند که امیدواریم در راستای دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی موثر واقع شوند.

سخنگوی رزمایش پیامبر‌اعظم (ص)8 با اشاره به انهدام پهپادهای دشمن فرضی در این رزمایش بیان کرد: پهپادهای شناسائی و همچنین پهپادهای انتحاری که قابلیت حمله به دشمن فرضی را دارند، در بخش های دیگری از این رزمایش مورد بهره برداری و بررسی های عملیاتی قرار گرفته اند.

وی افزود: در حال حاضر شنود تحرکات دشمن فرضی آغاز شده است و پهبادها و دیده بان های سپاه کل منطقه رزمایش را زیر نظر دارند.

سردار سرخیلی در پایان در تشریح مراحل طراحی رزمایش پیامبر‌اعظم (ص)8 گفت: طراحی مراحل اصلی رزمایش مطابق با یک جنگ ناهمتراز و ارائه تاکتیک‌های متناسب با این جنگ ناهمتراز و براساس جلسات متعدد و هم اندیشی اتاق های فکر نیروی زمینی سپاه صورت پذیرفته است.

۱۳۹۱/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...