نسخه چاپی

رایزنی احزاب پاكستان درباره روند صلح

فرماندهان «تحریك طالبان پاكستان» با برگزاری یك نشست ویژه در وزیرستان جنوبی، «احسان‌الله احسان» را به عنوان نماینده خود برای مذاكره با دولت برگزیدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در پیشاور، طالبان پاکستان که خواهان مذاکره با «نواز شریف» رهبر «حزب مسلم لیگ نواز»، «فضل‌الرحمان» رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» (شاخه فضل‌الرحمان) و «سید منور حسن» رهبر «حزب جماعت اسلامی پاکستان» شده‌اند، به احسان‌الله احسان اختیار تام دادند که با این 3 نفر مذاکره کند.

گزارشات حاکی از آن است که احسان‌الله به‌زودی با رهبران سیاسی مذکور ارتباط برقرار می‌کند.

طالبان فقط نواز شریف، سید منور حسن و مولانا فضل الرحمان را به عنوان نماینده دولت و میانجیگر برای مذاکرات صلح پذیرفته‌اند.

این گروه چندی پیش اعلام کردند که تنعا در صورتی در روند صلح مشارکت می‌کنند که این افراد مذاکرات را تضمین کنند.

همه احزاب پاکستان درباره روند صلح رایزنی می‌کنند

در همین حال، مولانا فضل الرحمان و سید منور حسن بعد از ملاقات با یکدیگر در لاهور با شرکت در کنفرانس خبری اعلام کردند که سعی دارند تا در 28 فوریه تمام احزاب سیاسی را در اسلام‌آباد گرد هم آورده و درباره روند صلح در پاکستان و مذاکره باطالبان به توافق برسند.

سید منور حسن گفت: با اینکه حفاظت از جان و مال مردم به عهده دولت است اما هر یک از احزاب سیاسی و مذهبی باید نقش خود را برای ایجاد صلح در کشور ایفا کنند.

این رهبران تأکید کردند که احزاب سیاسی باید از جرگه قبایل «فاتا» (مناطق قبایلی پاکستان) حمایت کنند زیرا امنیت در فاتا به معنای امنیت در سراسر پاکستان است.

۱۳۹۱/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...