نسخه چاپی

دستور ویژه احمدی‌نژاد درباره وام ازدواج

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از دستور ویژه رییس جمهور به رییس بانك مركزی برای پیگیری مشكل وام ازدواج جوانان خبر داد.

محمد صادق اکبری ا اشاره به برگزاری جلسه سی و پنجم شورای عالی جوانان با حضور رییس جمهور و اعضای این شورا، افزود: در این جلسه پنج دستور به تصویب رسید.

تصویب شاخص‌های ساماندهی امور جوانان در شورای عالی جوانان
وی با بیان اینکه دستور اول جلسه پس از ارائه گزارش دکترعباسی وزیر ورزش و جوانان از اقدامات وزارتخانه در مورد مدیریت راهبردی امور جوانان و ماده ۴۱ قانون پنجم توسعه، ارائه برنامه شاخص‌های ساماندهی امور جوانان بود، یادآور شد: این شاخص‌ها در ۱۷ عرصه بر مبنای سه هدف راهبردی تقویت هویت دینی، ملی و انقلابی جوانان، بستر سازی برای ارتقاء شاخص‌های توانمند سازی جوانان و غنی سازی دوره جوانی توأم با نشاط و شادابی تنظیم شده است که پس از ارائه گزارشی از شاخص‌های ساماندهی امور جوانان و استماع اعضای شورای عالی جوانان، این دستور به تصویب رسید.

اصلاح آیین نامه جشنواره حضرت علی اکبر (ع)
وی مصوبه دوم جلسه شورای عالی جوانان را اصلاح آیین نامه جشنواره حضرت علی اکبر (ع) عنوان کرد و افزود: بر اساس این اصلاحیه حوزه علم و فناوری با کمیته‌ای متشکل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بنیاد ملی نخبگان، جهاد دانشگاهی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جایگزین جوان برتر مخترع و مبتکر شد.

اکبری ادامه داد: برخی اصلاحات ساختاری در زمینه شورای هماهنگی نیز برای آیین نامه جشنواره حضرت علی اکبر(ع) پیشنهاد شده بود که به تصویب اعضای شورای عالی جوانان رسید.

اصلاح اساسنامه شورای هماهنگی تشکل‌های سراسری جوانان
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان مصوبه دیگر جلسه شورای عالی جوانان را اصلاح اساسنامه شورای هماهنگی تشکل‌های سراسری جوانان عنوان کرد و اظهار کرد: بر اساس این اصلاحیه وزارت کشور و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به اعضای شورای هماهنگی اضافه شدند. همچنین کلیات وظایف شورا و اهداف آن و ساختار اجرایی شورا بر اساس پیشنهادات وزارت ورزش و جوانان مورد بازنگری و تصویب قرار گرفت.

بررسی ویژه پرداخت وام ازدواج جوانان
اکبری مصوبه دیگر این شورا را دستور رییس جمهور به بانک مرکزی برای پیگیری روند پرداخت وام ازدواج جوانان عنوان کرد و گفت: پس از ارائه گزارش وضعیت تسهیلات وام ازدواج جوانان از سال ۸۸ تا کنون توسط وزارت ورزش و جوانان و موانع و محدودیت‌هایی که در پرداخت وام‌های ازدواج وجود دارد، مقرر شد تا این موضوع به صورت ویژه بررسی شود.

تاسیس و راه‌اندازی سمن‌سراهای جوانان
وی گفت: مصوبه پنجم این شورا تاسیس و راه اندازی سمن‌سراهای جوانان بود که با توجه به اینکه سمن‌های جوانان استقرارشان در مکانهای فیزیکی مناسب در استان‌ها و شهرستان‌ها می‌تواند منشاء توفیقاتی برای آنان باشد، بنابراین با توجه به وجود خانه‌های جوانان در برخی استانها و شهرستانها درخواست زمینه سازی برای بهره مندی جوانان از این فضاها در جلسه امروز شورای عالی جوانان مطرح شد که مصوبه شورا بر این بود تا کمیته مشترکی از وزارت کشور و وزارت جوانان ضمن بررسی کاربری فضای خانه جوانان، زمینه بهره مندی سازمان‌های مردم نهاد را در این مکان فراهم کنند.منبع:ایسنا

۱۳۹۱/۱۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...