نسخه چاپی

زنان آواره سوری در تركیه فروخته می‌شوند

معاون حزب جمهوری خلق تركیه تصریح كرد كه دلال‌های مستقر در كمپ‌های آوارگان سوری در تركیه اقدام به فروش زنان سوری به اعراب می‌كنند.

به گزارش نما، شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از روزنامه «طرف» نوشت: فاروق لوغ اوغلو، معاون حزب جمهوری خلق ترکیه، روز سه شنبه (اول اسفند) در سخنانی در پارلمان این کشور با انتقاد از نقض حقوق بشر در اردوگاه‌های پناهجویان در ترکیه گفت، زنان و دختران در ازای پول به کشورهای ثروتمند عرب فروخته می‌شوند.

معاون حزب جمهوری خلق ترکیه یادآور شد، کودکان در این اردوگاه‌ها پس از آموزش استفاده از سلاح به سوریه اعزام می‌شوند تا با نیروهای دولتی سوریه بجنگند.

ترکیه، میزبان 180 هزار پناهجوی سوری در اردوگاه‌ها در جنوب این کشور است.

به گزارش کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در امور پناهجویان، 75 درصد پناهجویان سوری که در ترکیه پناه گرفته‌اند، زن و کودک هستند.

حزب جمهوری خلق ترکیه، بارها مخالفت خود را با مواضع دولت آنکارا در قبال دمشق ابراز و توقف مناقشه در سوریه و یافتن راه حلی دیپلماتیک را باهدف پایان دادن بحران در این کشور خواستار شده است.

از زمان شروع ناآرامی در سوریه، ترکیه از شورشیانی که با دولت دمشق می جنگند، حمایت کرده است.

سوریه نزدیک به دو سال است که صحنه ناآرامی است، شمار زیادی از مردم از جمله شمار زیادی از نیروهای امنیتی در این ناآرامی ها جان خود را از دست داده‌اند

دولت سوریه می‌گوید این ناآرامی‌ها از خارج کشور طراحی می‌شوند و گزارش‌ها نشان می‌دهند، شمار بسیار زیادی از شورشیان درگیر با دولت دمشق، اتباع خارجی هستند.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...