نسخه چاپی

درگیری‌ شدید در مرز سوریه و لبنان

در پی كشته شدن یك لبنانی در مرز سوریه و لبنان، درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و افراد مسلح در داخل خاك لبنان روی داد كه در آن از سلاح‌های سنگین استفاده شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة نوشت: درگیری‌های شدیدی شنبه شب میان افراد مسلح در منطقه البقیة، واقع در خاک لبنان با ارتش سوریه درگرفت که در آن از توپخانه و خمپاره استفاده شد و این درگیری‌ها ساعت‌ها به طول انجامید.


بنا به گفته ساکنان محلی، درگیری‌ها ساعاتی پس از کشته شدن یک جوان لبنانی به دست افراد ناشناس در خاک سوریه رخ داده است.


منابع امنیتی لبنان نیز با تایید خبر درگیری‌ها اعلام کردند، هنوز گزارشی از کشته و یا زخمی شدن هیچ تبعه لبنانی در درگیری‌های شب گذشته گزارش نشده است.


این منابع امنیتی لبنان مشخص نکردند که افراد مسلحی که از داخل خاک لبنان به سوی نیروهای نظامی سوریه شلیک کرده‌اند و با آنها درگیر شده‌اند، لبنانی هستند و یا اتباع سوریه بودند که وارد خاک لبنان شده‌اند.


در همین حال افراد محلی و ساکنان منطقه البقیة لبنان اعلام کردند، تعدادی از افراد مسلحی که با نیروهای نظامی سوریه درگیر شدند از قبیله‌ای بودند که ساعاتی پیش از وقوع درگیری‌ها یک تن از اعضایش به ضرب گلوله‌ای که منبع شلیک آن خاک سوریه بود، کشته شده است.


در همین حال خبرگزاری فرانسه گزارش داد، صدها تظاهرکننده لبنانی روز پنج‌شنبه جاده بین‌المللی بیروت - دمشق را بستند و مانع از ورود تانکرهای حمل گازوئیل به سوریه شدند.


بنا به اعلام خبرگزاری فرانسه، نزدیک به 300 لبنانی از جمله 20 تن از علمای دینی این کشور با مسدود کردن جاده‌ مذکور و به این بهانه که سوخت وارد شده به سوریه از سوی دولت برای سرکوب مخالفان استفاده می‌شود، مانع از ورود کامیون‌های حامل سوخت به سوریه شدند.


تظاهرکنندگان در این اقدام مانع از ورود 15 تانکر حمل مواد سوختی به سوریه شدند و رانندگان این کامیون‌ها را مجبور کردند که به بیروت بازگردند.


تظاهرکنندگان لبنانی همچنین از مقامات بیروت خواستند تا مانع از خروج مازوت از مرزهای لبنان به داخل خاک سوریه شوند و این روند را در سرکوب مخالفان سوری سهیم دانستند.


پیشتر نیز در درگیری‌هایی میان گروه‌های مسلح مستقر در مرز سوریه و لبنان رخ داده بود، اما هنوز مشخص نشده است که این درگیری‌ها آیا درگیری میان گروه‌های مخالف با یکدیگر است یا درگیری ارتش‌های سوریه و لبنان.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...