نسخه چاپی

سران‌ قوا چه كتابی در دست داشتند؟

در حاشیه جلسه سران سه قوه زمانی كه عكاسان وارد اتاق رئیس مجلس شدند آیت‌الله آملی لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور در حال تورق كتابی بودند كه روی میز رئیس مجلس قرار داشت.

به گزارش نما به نقل از فارس، جلسه مشترک سران سه قوه روز شنبه به میزبانی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ساختمان بهارستان برگزار شد.

سران سه قوه بعد از صرف نهار کاری در دفتر رئیس قوه مقننه، جلسه خود را آغاز و در مورد مسائل مختلف داخلی و خارجی با هم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اما قبل از آغاز رسمی این جلسه و زمانی که رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه تازه به اتاق رئیس مجلس آمده بودند، از عکاسان دعوت به عمل آمد تا برای گرفتن عکس وارد اتاق رئیس مجلس شوند.

زمانی که عکاسان وارد اتاق رئیس مجلس شدند آیت‌الله آملی لاریجانی و محمود احمدی‌نژاد رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور کشورمان در حال تورق کتابی بودند که روی میز رئیس مجلس قرار داشت.

ظاهرا کتاب مذکور کتابی بود که علی لاریجانی آن را مطالعه می‌کرد.

«مادِگان هزار دادِستان» عنوان کتابی بود که احمدی نژاد و آیت‌الله آملی لاریجانی در حال تورق آن بودند.



235367_499.jpg


 این کتاب به خط و زبان پهلوی ساسانی (پارسیک) در نیمه نخست سده هفتم میلادی در دوره حکومت خسرو پرویز، در ایران ساسانی در گور که مرکز استان (شهرب) فارس بوده، نوشته شده‌است.

این مجموعه، نظریه‌های حقوقی ایران باستان دست‌کم 2381 سال پس از پدید آمدن سنگ‌نبشته قانون حمورابی در سال 616 میلادی ‌است.

نویسنده آن فرخ‌مرد بهرامان یک قاضی زمان خسرو پرویز است که در شهر گور می‏زیسته و خود و پدرش در دستگاه قضایی ساسانی بوده‌اند و به اوراق و اسناد بایگانی قضایی دسترسی داشتند.

«فرخ مرد بهرامان» رأی‏‌های صادر از دادگاه‌‏های دادگستری ایران ساسانی در سده سوم تا هفتم میلادی را از بایگانی دادگستری گور بیرون آورده و فشرده و کوتاه کرده و در این کتاب گردآورده‌است.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...