نسخه چاپی

امضاء تفاهم بین دانشگاه آزاد و وزارت دفاع

تفاهم‌نامه همكاری­‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و توسعه فناوری میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح منعقد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، دکتر حسین بلندی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری­‌های آموزشی و پژوهشی با وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار کرد: دانشگاه آزاد و وزارت دفاع دارای حجم عظیمی از توانمندی هستند که امیدواریم با تدابیر اندیشیده شده و مذاکرات انجام شده، در جهت رفع مشکلات دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران گام برداریم.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جهت رفع نیازهای کشور فعال و کوشاست، تصریح کرد: دانشگاه آزاد بیش از 30 هزار عضو هیات علمی دارد، که می‌تواند منبع بسیار غنی علمی برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی این وزارتخانه محسوب شود.

بلندی فعالیت‌های وزارت دفاع را برای نظام جمهوری اسلامی ایران چشمگیر عنوان کرد و افزود: همکاری‌های دانشگاه آزاد و وزارت دفاع درجهت ارائه محصول و رفع نیازهای دفاعی کشور افزایش می‌یابد.

در این مراسم دکتر رضا مظفری نیا معاون آموزش و تربیت وزارت دفاع با ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد، اظهارکرد: این دانشگاه ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که امیدواریم با تیم جدید مدیریتی از این توانمندی‌ها در جهت نیازهای کشور بهره ببریم.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع به سمت فناوری‌های نوظهور و جدید پیش می‌رود،‌ گفت:‌ درصدد گسترش سطح همکاری‌ها با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم که انعقاد تفاهم‌نامه نقطه شروع این حرکت علمی است.

همچنین مهندس ابوطالب شفقت رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی وزارت دفاع در این مراسم، گفت:‌ وزارت دفاع با طرح نظام نوآوری و تقویت هسته مرکزی به دنبال استفاده از تمام ظرفیت­‌های علمی کشور است.

وی با اشاره به تأکید حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری مبنی بر دفاع همه جانبه از کشور، تصریح کرد: برای تقویت دفاع باید تمام ظرفیت‌های علمی را جزو ظرفیت‌های دفاعی کشور محسوب کنیم.

شفقت ظرفیت‌های دانشگاه آزاد را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد:‌ تفاهم نامه همکاری‌های آموزشی و پژوهشی بین این دانشگاه و وزارت دفاع توان دفاعی کشور را منسجم‌تر و یکپارچه‌تر می‌کند.

بر اساس این گزارش، در چارچوب راهبردهای چشم انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به نقش آموزش در رشد و بالندگی فردی و ارتقاء عملکرد سازمانی تفاهم‌نامه همکاری­‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و توسعه فناوری بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به امضاء رسید.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...