نسخه چاپی

واكنش قاطع لاریجانی به گزارش آژانس

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: از مذاكرات هسته‌یی در جهت حفظ حقوق هسته‌یی ملت ایران و در چارچوب قوانین ان‌پی‌تی حمایت می‌كنیم.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس، با اشاره به گزارش آژانس در بحث هسته‌یی ایران گفت: ایران همیشه از یک گفت وگوی سازنده با آژانس حمایت کرده و در ماههای اخیر همکاری ایران با آژانس حتی فراتر از ضوابط متعارف انجام شد که این نشان می‌دهد ایران هیچ مساله پنهانی در امور هسته‌یی خود ندارد.

وی ادامه داد: تمام فعالیت‌ هسته‌یی ایران زیر نظر آژانس و بازرسان آن انجام شد بنابراین در چنین شرایطی انتظار می‌رفت که گزارش مدیرکل آژانس گزارشی منصفانه باشد. اما متاسفانه بعضی از عبارات در این گزارش یک گزاره‌های کلیشه‌ای است که معلوم است از قبل به آنها داده شده تا فضای رسانه‌ای را در دنیا مه‌آلود کند.

نماینده مردم قم در مجلس با اظهار تاسف نسبت به ارائه این گزارش تصریح کرد: باید از این جهت متاسف بود چرا که آژانس یک نهاد حرفه‌ای در زمینه مسائل هسته‌یی است و با این گونه اقدامات جایگاه خود را تخریب خواهد کرد. اما باید توجه کنند اگر این گزارش قبل از مذاکرات هسته‌یی با هر تصوری منعکس شده به هیچ وجه در اراده ملت‌ ایران و مذاکره‌کنندگان تاثیری نخواهد داشت و مذاکره‌کنندگان هسته‌یی تنها باید در چارچوب تعهدات ایران، حقوق و تکالیفی که ما داریم در چارچوب ان‌پی‌تی مذاکره را انجام دهد.

لاریجانی با بیان اینکه کسی در شرایط امروز دنیا دچار توهم و این گونه دسایس سیاسی نخواهد شد، خاطرنشان کرد: ما از مذاکرات هسته‌یی صرفا در چارچوب قوانین ان‌پی‌تی و حفظ حقوق هسته‌یی ایران حمایت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه پیروزی قهرمانان کشتی را به اعضای این تیم و ملت ایران تبریک گفت و یادآور شد: این پیروزی باعث سربلندی ملت ایران شد و چشم ملت ایران را روشن کرد و این قهرمانان نشان دادند که در همه میادین ورزشی سربلند خواهند بود و ان‌شاءالله در آینده توفیقات بیشتری نصیب ملت بکنند.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین رحلت مادر شهید شیرودی را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: این شهید یکی از اسوه‌های مقاومت در جنگ تحمیلی بود که درگذشت مادر ایشان را تسلیت عرض می‌کنم.

لاریجانی با اشاره به روز هفتم اسفند روز مقاومت مردم سوادکوه و شیرگاه در مقابل حمله ضد انقلاب به این منطقه در جنگل یادآور شد: برای عزیزانی که در این مصاف مجاهدانه به شهادت رسیدند از خداوند علو درجات را طلب می‌کنیم.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...