نسخه چاپی

قطع مصاحبه احمدی‌نژاد با هماهنگی دفتر رئیس‌جمهور بود

مدیر روابط عمومی رسانه ملی تاكید كرد قطع گفتگو با رئیس‌جمهوری در میانه برنامه و پخش نشدن سوال خبرگزاری مهر با هماهنگی معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس جمهوری بوده است.

به گزارش نما به نقل از مهر، گفتگوهای محمود احمدی‌نژاد با رسانه‌های مختلف چه از نوع داخلی و چه خارجی‌اش غالبا خالی از حاشیه نبوده است ولی شب گذشته 5 اسفندماه در حالی گفتگوی مرتضی حیدری مجری صدا و سیما با رئیس‌جمهوری از شبکه یک سیما پخش شد که برخلاف تجربه‌های قبلی اینبار نماینده‌های دیگر رسانه‌های داخلی نیز حضور داشتند.


در بخش نخست این گفتگو، حیدری سوالات خود را با محورهای مختلف مطرح کرد که احمدی‌نژاد نیز پاسخ‌های مفصلی را ارائه کرد ولی در بخش دوم که قرار بود سوالات رسانه‌های دیگر پخش شود به یکباره با ارائه زیرنویسی ارائه شد ادامه گفتگو را پس از پخش سریال خواهید دید.


این اتفاق تنها رخداد غیرمنتظره برنامه دیشب نبود و پس از شروع بخش دوم و پخش سوالات نمایندگان رسانه‌ها وقتی نوبت به خبرنگار مهر و سوال وی که به گفته وی موضوع اقتصادی داشت، پخش برنامه به یکباره قطع و در کل برنامه به پایان رسید.


در همین رابطه از سید تقی سهرابی مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما دلیل قطع برنامه در میانه راه و همچنین پخش نشدن سوال خبرنگار مهر و پاسخ احمدی‌نژاد بدان را جویا شدیم. وی گفت: همه جزئیات برنامه و اتفاقات آن با هماهنگی معاونت ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر رييس جمهوری بوده است و درباره دلایل آن باید از همان دوستان بپرسید.


وی ادامه داد: اینگونه نبوده است که سازمان صدا و سیما راسا دخل و تصرفی در برنامه کرده باشد و هر اتفاقی که افتاد با هماهنگی دوستان در ریاست‌جمهوری بوده است.


سهرابی در پاسخ به اینکه آیا این رویه را شیوه‌ای مناسب در پخش برنامه‌ای با این اهمیت و حساسیت می‌دانید؟ گفت: اینکه این بهترین شیوه بود یا خیر، مساله‌ای است که باید مورد کارشناسی قرار گیرد و من نمی‌توانم بدان پاسخ دهم.


مدیر روابط عمومی رسانه ملی همچنین تاکید کرد: در چنین برنامه‌هایی نمی‌شود فی‌البداهه تصمیم گرفت و همه اتفاقات با هماهنگی معاونت ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهوری بود. زمان و مکان و چگونگی برگزاری این برنامه‌ها کاملا با هماهنگی صورت می‌گیرد.


وی در پاسخ به اینکه آیا پیش از برنامه هماهنگ شده بود که سوال خبرگزاری مهر پخش نشود؟ عنوان کرد: من در آن جلسه هماهنگی حضور نداشته و از جزئیات آن کاملا بی‌خبرم.


متن کامل سوال خبرنگار این خبرگزاری از رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی وی با رسانه ها را در زیر می خوانید:


تشکر می کنم از اینکه به حضور رسانه های مکتوب هم حسن توجه داشتید و تلاش کردید تا گفتگوهای تلویزیونی از حالت غیرمنعطف و یکطرفه خود خارج شود.


بحثی که خدمت شما دارم ناظر به مباحث اقتصادی و البته انتقادی است. مباحثی است که دغدغه ذهن مردم است.


در ابتدای دولت فرمودید پول نفت را سر سفره مردم می آورید در حالیکه امروز شاهد این هستیم که ارزش پول و دارایی مردم به یک سوم کاهش پیدا کرده است. وعده دادید 3 میلیون شغل ایجاد می کنید، اما امروز نمایندگان در مجلس شاهد مراجعات مکرر مردم هستند که بیشترین دغدغه شان افزایش بیکاری و تعطیلی کارخانجات است.


شما در ماجرای هدفمندی یارانه ها مدعی شدید که با اجرای این طرح می‌خواهید پول در جیب مردم بگذارید اما نظرسنجی که از طریق تلویزیون هم پخش شد نشان داد که بیش از 80 درصد مردم می گویند پول یارانه ها را نمی خواهند و خوستار بازگشت قیمت ها به گذشته هستند.


این در حالی است که دیوان محاسبات نیز در گزارشی تاکید کرده است که نیمی از پولی که به عنوان یارانه نقدی به مردم پرداخت شده است از منابع غیرقانونی بوده است. با این حال اصرار دارید مرحله دوم را هم اجرا کنید و تصمیم داشتید در یک قلم بنزین را به 2500 تومان برسانید که البته مجلس جلوی آن را گرفت.


مهمترین شعاری که شما دادید مبارزه با مفاسد اقتصادی بود و گفتید که می‌خواهید با فساد اکبر مبارزه کنید، حال آنکه بزرگترین پرونده فساد اقتصادی یعنی همان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در دوران شما اتفاق افتاد. قوه قضائیه را تهدید کردید که کابینه و اطرافیان شما خط قرمز هستند و حتی اجازه رسیدگی به اتهامات آنها را نمی دهید. گفتید پاک ترین دولت بعد از انقلاب هستید در حالیکه بودجه که از مهمترین اسناد انضباطی و مالی کشور است با بالاترین تاخیر در طول تاریخ انقلاب هنوز به مجلس ارائه نشده است .در مورد تحریم ها به درستی گفتید که کاغذ پاره هستند اما امروز همه مشکلات اقتصادی را گردن تحریم ها می اندازید.


همه این وعده ها و عملکردها در شرایطی است که امروز رفتارها و گفتارهایی دارید که وحدت شکن است. رفتارهایی که آخرین آنها از سوی رهبر انقلاب غیراخلاقی، غیرقانونی و غیر شرعی اعلام شد. مردم معتقدند که در این وضعیت این نوع رفتارها یک نوع طفره رفتن از پاسخ به مشکلات و مسائلی است که مردم با آن درگیر هستند. مردم می گویند مشکل ما الان معیشت و گرانی است اما از طرفی می بینند که شما مراسم چند میلیاردی همچون جشن اخیر را در بندرعباس برگزار می کنید. خواهش می کنم به این انتقادات افکار عمومی پاسخ روشن دهید.


این سوال انتقادی از رئیس جمهور و پاسخ احمدی نژاد به آن از سوی رسانه ملی پخش نشد.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...