نسخه چاپی

عواقب استفاده از پهپادها برای امریكا

سومالی، یمن، افغانستان، لیبی و پاكستان از جمله كشورهایی هستند كه هدف حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین امریكایی قرار گرفته‌اند.

به گزارش نما، یک تحليلگر سياسي در گفت و گو با پرس تي‌وي ،گفته است ، برنامه درحال گسترش هواپيماهاي بدون سرنشين امريکايي ، عواقب بسيار ناگوار و خطرناکي براي امريکا به همراه دارد.


شروود راس، خبرنگار شيکاگو ديلي نيوز روز شنبه (۵ اسفند) در گفت و گو با بخش امريکاي پرس تي وي گفت،« پيامدهاي اين برنامه براي امريکا بسيار ناگوار و خطرناک هستند. امريکا با اين برنامه خود را به يکي از منفورترين ملل در دنيا تبديل مي کند . و اين يک تراژدي واقعي است.»


اين تحليلگر سياسي افزود، « مباحثات درباره هواپيماهاي بدون سرنشين در حاشيه قرار گرفته است و افکار عمومي به موضوع افزايش اين نوع هواپيماها بي‌تفاوت هستند اما آشکار است که اين يک فناوري جديد نظامي است.»


ارتش امريکا براي کمک به جنگ به رهبري فرانسه در مالي، سرگرم راه اندازي پايگاهي براي هواپيماهاي بدون سرنشين در کشور آفريقايي نيجر است.


باراک اوباما، رئيس جمهوري امريکا روز جمعه از اعزام حدود يکصد نيروي امريکايي به نيجر با هدف اجراي حملات هواپيماهاي بدون سرنشين خبر داد .


اوباما در نامه اي به رهبران کنگره گفت، استقرار اين نيروهاي مسلح در نيجر روز سه شنبه با موافقت دولت اين کشور به اتمام رسيد.


سومالي، يمن، افغانستان، ليبي و پاکستان از جمله کشورهايي هستند که هدف حملات مرگبار هواپيماهاي بدون سرنشين امريکايي قرار گرفته‌اند.


امريکا ادعا مي‌کند عمليات پهپادها که سيا عامل آن است، با هدف حمله به جنگجويان صورت مي‌گيرد، اما گزارش شاهدان و آمار و ارقام مقامات محلي نشان مي‌دهند اين حملات به تلفات گسترده غيرنظاميان منجر شده است.


سازمان ملل حملات هواپيماهاي بدون سرنشين امريکا را نوعي کشتار هدفمند دانسته و تصريح کرده است، اين گونه حملات قوانين بين‌المللي را نقض مي‌کنند.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...