نسخه چاپی

اجازه ورود به دیپلمات آمریكایی نمیدهیم

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ اجازه ورود دیپلمات آمریكایی به كشور را نخواهیم داد و فعالیت هسته‌ای ایران ربطی به كشورهای غربی ندارد.

به گزارش نما، اسماعيل كوثري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به پيشنهاد لايحه‌اي به دولت آمريكا از سوي دمكرات‌هاي کنگره اين كشور در مورد اعزام ديپلمات به ايران گفت: دولتمردان ايران اجازه ورود ديپلمات آمريكايي به كشور را نخواهد داد و فعاليت هسته‌اي ايران ربطي به كشورهاي غربي ندارد.


وي افزود: فعاليت هسته‌اي ايران تحت نظارت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي و مطابق با قوانين NPT بوده و آژانس انرژي اتمي نيز در همين راستا اقدامات نظارتي را انجام داده است.


كوثري تصريح كرد: ما صراحتا اعلام مي‌كنيم كه هيچ كشوري حق دخالت در فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران و ايجاد پيش‌شرط براي كاهش آن فعاليت‌ها را ندارد.


عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در پايان اظهار داشت: ايران از موضع خود در برابر انرژي هسته‌اي عقب‌نشيني نخواهد كرد.


گفتني است به گزارش نشريه هيل که يک نشريه وابسته به کنگره امريکا است،دمکرات‎هاي مجلس نمايندگان امريکا با پيشنهاد لايحه از دولت اين کشور خواسته‎اند تا ديپلمات را به ايران اعزام کرده و تلاش کند تا ايران ر برنامه انرژي هسته‎اي خود را متوقف کند.


باربارا لي که اين لايحه را پيشنهاد داده در همين خصوص اعلام کرد که دولت امريکا بايد به سياست تماس برقرار نکردن با ايران خاتمه دهد چرا که اين سياست اکنون باعث شده تا از برگزاري هرگونه تماس و مذاکره مستقيم ميان واشنگتن و مقامات ايراني جلوگيري شود.


لازم به ذكر است امريکا در حالي صحبت از مذاکره با جمهوري اسلامي ايران را مطرح کرده است که همزمان به تهديد و اعمال تحريم عليه ايران ادامه مي‎دهد،سياستي که خود آشکارا از صادق نبودن واشنگتن در طرح اين موضوع حکايت دارد.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...