نسخه چاپی

هاشمی:باید در جهت اصلاح سیاست‌ها حركت كنیم

عکس خبري -بايد به دور از روزمرگي، در جهت اصلاح سياست‌ها حرکت کنيم

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بنیان و اساس معضلات و مشكلات در بخش كشاورزی یعنی سوءمدیریت و برنامه‌ها را گریبان‌گیر سایر بخش‌ها نیز دانست و گفت: باید به دور از روزمرگی، در جهت اصلاح سیاست‌ها حركت كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار اعضای شورای مرکزی خانه کشاورز، درد دل‌ها و گله‌های بیان شده از سوی جمع حاضر را در مورد مشکلات کشاورزی رنج‌آور خواند و با بیان لزوم ایجاد رسانه و ارگانی برای انعکاس مشکلات به مسئولان و آگاهی از وضعیت صنعت تولید، صنعت و کشاورزی کشور اظهارداشت: کشاورزان و کسانی که به نوعی با این رشته سروکار دارند از پرتلاش‌ترین و در عین حال کم‌توقع‌ترین اقشار جامعه هستند چرا که اخبار و مسائل این قشر کمتر در معرض آگاهی مردم و مسئولان قرار می‌گیرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح‌کرد: اطلاعات و اخبار حاکی از این است که به دلیل برخی سوءمدیریت‌ها، آب، خاک، محیط زیست و تولیدات کشاورزی کشور دچار مشکلاتی شده است که تداوم این امر برای آینده و امنیت غذایی کشور مضرّ است.

وی بنیان و اساس معضلات و مشکلات در بخش کشاورزی یعنی سوءمدیریت و برنامه‌ها را گریبان‌گیر سایر بخش‌ها اعم از فرهنگ، سیاست، اجتماع و مراکز علمی کشور نیز دانست و افزود: باید به دور از روزمرگی، در جهت اصلاح سیاست‌ها حرکت کنیم.

هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر لزوم پذیرش خطا و اشتباه و بازگشت به راه درست، فرافکنی و انداختن تقصیرها به گردن یکدیگر را راهگشا ندانست و تصریح کرد: امروز لازم است با وحدت و همدلی و پرهیز از ایجاد تفرقه و نیز در پیش گرفتن سیاست درست صنعتی، اقتصادی، فرهنگی و سیاست خارجی فعال، همراه با همزیستی مسالمت‌آمیز با دنیا مشکلات را به‌تدریج حل کنیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران را دارای امکانات بالا از لحاظ طبیعی، مادی، انسانی و پشتوانه تمدنی و دینی متکی به مکتب غنی اهل بیت(ع) دانست و گفت: در یک دوره مدیریت اجرایی شایسته‌سالار، می‌توانیم با همدلی مسئولان، همراهی مردم و تعامل ثمربخش با دنیا به مسیر صحیح توسعه و پیشرفت و تعالی کشور باز گردیم.

وی حفظ امید و پرهیز از یأس و ناامیدی را لازمه عبور صبورانه از مشکلات مرحله کنونی خواند و تأکید کرد: استفاده از استعداد بزرگ انسانی کشور، مدیران باتجربه و دلسوختگان انقلابی از همه طیف‌ها و جریان‌های وفادار به نظام و انقلاب، می‌تواند ما را در عبور از مرحله حساس کنونی یاری رساند.

در ابتدای این دیدار عیسی کلانتری، دبیرکل خانه کشاورز با تشریح مسائل و مشکلات بخش کشاورزی کشور، وضعیت این بخش را نگران‌کننده خواند و گفت: با ادامه روند کنونی و سوءمدیریت‌ها، مشکلات بخش کشاورزی بیشتر خواهد شد.

وزیر اسبق کشاورزی وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی کشور نسبت به سایر بخش‌ها را نامناسب خواند و گفت: با افزایش نگران‌کننده شوری آب‌های کشاورزی در آینده، زمین‌های حاصلخیز به شوره‌زار تبدیل و تولیدات کشاورزی کاهش خواهد یافت.

دبیر کل خانه کشاورز تحقق تولید زیر 7 میلیون تنی گندم نسبت به پیش‌بینی 5/14 میلیون تنی ابتدای سال را گویای روشن وضعیت تولیدات کشاورزی عنوان کرد و گفت: باید صادقانه بپذیریم که در این بخش حیاتی کشور مشکلات اساسی و جدّی وجود دارد تا بتوانیم با این معضلات برخورد درست داشته باشیم.

همچنین تعدادی از حاضران در جلسه به نمایندگی از بخش‌های مختلف مرتبط با کشاورزی از شرق، غرب، شمال، جنوب و مرکز کشور به بیان معضلات و مشکلات حال حاضر این بخش پرداختند.

۱۳۹۱/۱۲/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...