نسخه چاپی

جمع آوری امضا برای لغو ممنوعیت حجاب

رئیس سندیكای كاركنان بخش دولتی تركیه از جمع آوری بیش از ۱۲میلیون امضا به منظور مخالفت با قانون ممنوعیت حجاب برای كاركنان دولتی این كشور خبر داد.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه اینترنتی «رساله خبر» ترکیه نوشت: «احمد گون دوغدو» رئیس سندیکای کارکنان در بخش دولتی ترکیه اعلام کرد که 12 میلیون و 300 هزار امضا در استان های مختلف این کشور به منظور مخالفت با قانون ممنوعیت حجاب در دوایر دولتی جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه امضاهای جمع آوری شده به نهاد نخست وزیری ترکیه ارائه خواهد شد، گفت: «ما خواستار انجام اقدامات لازم هستیم و این وظیفه دیگر برعهده نهاد نخست وزیری و مجلس ملی ترکیه است.»

سندیکای کارکنان دولت ترکیه پیشتر فعالیت خود را برای آزادی لباس در بخش دولتی آغاز کرده است و از 14 ژانویه ( 25 دی ماه ) اقدام به جمع آوری امضا در سراسر این کشور کرده بود.

چندی پیش در پی اجباری بودن استفاده دانش‌آموزان و معلمان از پوشش یکسان در مدارس ترکیه و عدم حل معضل ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس این کشور، انجمن همبستگی با مظلومین ترکیه و برخی دیگر از تشکل‌های مردم نهاد این کشور با همراهی اقشار مسلمان و متدین با برپایی تظاهرات در استانبول اعتراض خود را نسبت به ادامه ممنوعیت حجاب ابراز کردند.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...