نسخه چاپی

سفر مخفیانه مقامات آمریكا به كره شمالی

برخی گزارش‌ها حاكی است كه مقامات آمریكا در سال گذشته دو بار به كره شمالی سفر كرده اند تا رهبر جوان این كشور را برای نرمش مواضع پیونگ یانگ در برابر واشنگتن، متقاعد كنند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی؛ مقامات رسمی آمریکایی در سال گذشته میلادی دو بار به کره شمالی سفر کرده اند تا رهبر جوان این کشور کیم جونگ اون را متقاعد کنند تا در مواضع خود در قبال واشنگتن، نرمش نشان دهد.

روزنامه لس آنجلس تایمز روز یکشنبه به نقل از مقامات رسمی پیشین آمریکا نوشت: این سفرهای کوتاه در ماه های آوریل و آگوست انجام شده و در این دو سفر یک مقام رسمی کاخ سفید به همراه سایر مقامات آمریکایی سعی داشتند تا رهبری جدید کره شمالی را به اتخاذ مواضع معتدل تر در قبال واشنگتن، تشویق و ترغیب کنند.

کیم جونگ اون پس از مرگ پدرش در دسامبر 2011 میلادی به رهبری کره شمالی رسیده است. مقام های رسمی پیشین آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند، نخستین سفر به کره شمالی، تلاش ناموفقی بود که سعی داشت تا پیونگ یانگ را از پرتاب یک فروند موشک دوربرد، برحذر دارد.

کره شمالی 12 آوریل سال گذشته موشک دوربرد خود را پرتاب کرد ولی این پرتاب موفقیت آمیز نبود. کره شمالی بار دیگر در ماه دسامبر موشک دور برد دیگری را پرتاب کرد که این بار پرتاب آن موفقیت آمیز بوده است.

رهبری گروه آمریکایی در سفر ماه آوریل به کره شمالی را "ژوزف دی ترانی" کارشناس مسائل کره شمالی بر عهده داشته است. هنوز مشخص نیست رهبری گروه آمریکایی که در ماه آگوست به کره شمالی سفر کرده اند را چه شخصی بر عهده داشته است.

دی ترانی سال گذشته کاخ سفید را ترک کرد و اکنون رئیس یک گروه صنعتی است.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...