نسخه چاپی

ارتش سوریه نیازی به حمایت حزب‌الله ندارد

عکس خبري -ارتش سوريه نيازي به حمايت حزب‌الله ندارد

یك وزیر مشاور لبنانی با اشاره به تهدیدات گروهك تروریستی «ارتش آزاد» سوریه علیه حزب‌الله لبنان، هدف از آن را خدشه‌دار كردن وجهه مقاومت لبنان برشمرد و گفت این گروهك‌ناتوان‌تر از آن است كه به مقاومت حمله كند.

به گزارش نما، «علی قانصوه» وزیر مشاور لبنانی و رئیس دفتر سیاسی حزب میهنی اجتماعی سوری در لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیروت، اظهارداشت: تهدیدات ارتش آزاد سوریه علیه حزب‌الله در چارچوب حمله به مقاومت لبنان جا داشته و هدف از آن خدشه دارد کردن وجهه مقاومت است.

وی تاکید کرد: کشورهایی که شناخته شده هستند در این تهدیدات دست دارند و در این میان ارتش آزاد که وابسته به آنان است، دیکته‌های آنان را در تمامی سطوح اجرا می‌کند.

قانصوه، هدف از این دیکته‌ها را نابودی سوریه و تخریب جامعه سوری و از هم گسیختگی آن دانسته و تصریح کرد: اکنون مقاومت لبنان هدف قرار گرفته و تهدید علیه آن بی‌اساس است.

مقاومت لبنان در کنار نظام حاکم سوریه مبارزه نمی‌کند

وی افزود: مقاومت لبنان در کنار نظام حاکم سوریه، مبارزه نمی‌کند زیرا سوریه نیازی به حمایت نظامی ندارد و ارتش آن برای حمایت از نظام کافی است.

این وزیر مشاور لبنانی با بیان اینکه هدف از تهدید حزب الله، خدشه دار کردن وجهه مقاومت و ایجاد اختلافات مذهبی در لبنان است، اظهارداشت: این اتهامات مانند حباب بی ثبات و بی ارزش است و نمی تواند آسیبی به مقاومت وارد آورد زیرا در حالی که اسرائیل و توان نظامی آن نتوانست مقاومت لبنان را به زانو در آورد چگونه یک گروه شورشی قادر به این کار خواهد بود بنابراین ارتش آزاد ناتوان‌تر از آن است که بتواند به مقاومت حمله کند.

قانصوه در مورد احتمال واکنش حزب الله به این تهدیدات تصریح کرد: این موضوع به حزب الله بستگی دارد.

وی در مورد موضع دولت لبنان در قبال این تهدیدات، اظهارداشت: دولت لبنان از آغاز حوادث جاری در سوریه شعار دور ماندن از حوادث این کشور را سر داده است زیرا فقط از این طریق است که می توان امنیت و ثبات داخلی را حفظ کرد به ویژه اینکه همه می‌دانند برخی نیروهای سیاسی لبنان از قاچاق سلاح به سوریه و آموزش مبارزان و گروه‌هایی که به منظور مبارزه با نظام سوریه، وارد خاک این کشور می شوند حمایت می کنند.

تهدید علیه حزب‌الله از سوی یک طرف خارجی غیر قابل قبول است

قانصوه تاکید کرد: با توجه به پایبندی لبنان به سیاست دور ماندن از حوادث جاری در سوریه، هرگونه تهدید علیه حزب الله و یا طرف سیاسی دیگر در لبنان از سوی یک طرف خارجی غیر قابل قبول است و دولت این تهدیدات را ساختگی و هدف از آن را متهم کردن حزب الله به مشارکت در سوریه می‌داند در نتیجه نباید به این اتهامات توجه کرد به ویژه اینکه کسانی که چنین تهدیداتی را اعلام می‌کنند، گروهی ضعیف و ناتوان هستند.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...