نسخه چاپی

راهنمای پیش خرید سكه

عکس خبري -راهنماي پيش خريد سکه

از سه شنبه همین هفته پیش فروش سكه با نرخ قطعی اش شروع می شود و شما می توانید برای پیش خرید كردن به یكی از بانك هایی كه از طرف بانك مركزی عامل فروش سكه اعلام شده اند مراجعه و نسبت به پیش خرید حداكثر ۵سكه تمام بهار آزادی اقدام كنید.

سکه‌هایی که این بار عرضه می‌شوند ۱۸درصد پایین‌تر از نرخ روز بازار قیمت دارند و قیمت قطعی‌شان فردا صبح مشخص خواهد شد. اما اگر نرخ سکه در بازار آزاد را مطابق شروع هفته یک میلیون و ۴۱۵هزار تومان در نظر بگیریم، برای پیش خرید هر سکه باید یک میلیون و ۱۴۸ هزار تومان بپردازید. یعنی ۲۶۷هزار تومان کمتر از قیمت بازار.

شما می‌توانید به یکی از بانک‌های عامل فروش مراجعه کنید و حداکثر ۵ سکه تمام بهار آزادی یا ۱۰ سکه نیم بهار پیش‌خرید کنید. بعد از این خرید، دیگر بانک های عامل موظف می شوند اسم شما را از فهرست حذف کنند و در این دوره پیش فروش، سکه‌ای به شما نفروشند.

البته پیش‌فروش سکه طلا فقط به اشخاص حقیقی بالای ۱۸ سال صورت می گیرد و اشخاص حقوقی امکان ثبت‌نام برای این سکه را ندارند. کل مبلغ طلای پیش‌فروش شده هم در یک مرحله و همزمان با ثبت‌نام از شما گرفته می شود. بعد از ۶ماه وقتی سکه‌های شما آماده تحویل شد، تا دو ماه فرصت دارید آنها را از بانک دریافت کنید. در غیر این صورت باید برای دریافت سکه‌هایی که پیش‌خرید کرده اید، از طریق سرپرستی امور شعب بانک عامل در استان محل سکونتتان اقدام کنید.

اگر قبل از زمان تحویل سکه‌ها، به پول‌تان احتیاج پیدا کردید یا به دلیل افت قیمت سکه در بازار آزاد، صرفه به این بود که سرمایه‌تان را در این بازار وارد کنید، می‌توانید به شعبه‌ای که سکه‌ها را از آن خریده اید رفته و اصل مبلغ را از بانک مطالبه کنید. اما در صورتی که قراردادتان با بانک همچنان پا برجا باشد، باید بدانید که سکه‌ها در زمان تحویل فقط به خود شما یا وکیل قانونی‌تان داده می‌شوند و حتی والدین، همسر و فرزندانتان هم نمی‌توانند به جای شما سکه را از بانک تحویل بگیرند.


از کجا بخرید؟

در این دوره، بانک تجارت به عنوان پیش فروش کننده سكه معرفی شده که می توانید به یکی از هزار شعبه ای که در سراسر کشور برای پیش فروش سکه معرفی کرده مراجعه کنید و سکه‌های مورد نیازتان را پیش‌خرید کنید. اسامی این شعبه‌ها در سایت بانک تجارت آمده و از طریق این لینک قابل مشاهده است. همچنین می‌توانید اطلاعات بیشتر را از شماره ۱۵۵۴، مرکز ارتباطات بانک تجارت دریافت کنید.
مرجع : مجله مهر

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...