نسخه چاپی

ادعای عجیب و ضد ایرانی حاكم شارجه

یك روزنامه مصری گزارش داد، حاكم امارات ادعا كرده یكی از جزایر ایران متعلق به او است.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شیخ سلطان بن احمد آل قاسمی، حاکم شارجه که در دو روز اخیر میزبان اندرو یونگ، سفیر سابق امریکا در سازمان ملل، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه، عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب و کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل بود، در هتل محل اقامت این افراد و محل برگزاری اجلاس ارتباطات دولتی، غرفه ای با نام "شورای ابوموسی" دایر کرده و مدعی شده که جزیره ایرانی ابوموسی به آنها تعلق دارد!

نشریه مصری "الیوم السابع" در گزارشی با انتشار این خبر، اضافه کرده است که در این غرفه به میهمانان اجلاس ارتباطات دولتی گفته می شود که ابوموسی یکی از سه جزیره اماراتی اشغال شده توسط ایران است!

اسنادی که شیخ سلطان برای ادعای عجیب خود، در این غرفه به نمایش گذاشته چند عکس از مناظر زیبای این جزیره ایرانی و ساختمان های مدرن آن است.

این گزارش می افزاید: در حال حاضر حدود 300 نفر که شناسنامه اماراتی دارند، در این جزیره زندگی می کنند ، اما از سوی مقامات ایرانی با محدودیت های زیادی روبرو هستند و مورد آزار و اذیت قرار می گیرند و آنها نیز برای تامین ملزومات و خرید مایحتاج خود به شارجه می آیند.

در این ادعاها توضیح داده نشده که افرادی که برای خریدهای خود به بازارهای شارجه می روند و بر می گردند، چطور تحت فشار اند و با محدودیت های زیادی مواجه هستند!

در ادامه این گزارش آمده است ایرانی ها به هیچ اماراتی اجازه ورود به جزیره نمی دهند، مگر این که نام آنها ثبت شود.

این نشریه مصری اضافه کرده است که جزیره ابوموسی در فاصله 70 کیلومتری شارجه است، اما دوبرابر این میزان با ایران فاصله دارد.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...