نسخه چاپی

تل‌آویو خواستار بهبود روابط با تركیه شد

عکس خبري -تل‌آويو خواستار بهبود روابط با ترکيه شد

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام كردند كه «تل‌آویو» طی دو هفته اخیر، پیامی را برای تركیه ارسال كرده و خواستار بهبود روابط با این كشور شده است.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، برخی از مقامات اسرائیلی اعلام کردند که در دو هفته اخیر، تل‌‌آویو به آنکارا پیام داده است که تمایل دارد «پویایی مثبتی» در روابط با ترکیه ایجاد کند.

برخی از مقامات رژیم صهیونیستی روز شنبه اعلام کردند که اسرائیل در دو هفته اخیر به ترکیه پیام داده که تمایل دارد یک پویایی مثبت در روابط تیره شده با ترکیه به وجود آورد به طوریکه دو طرف بتوانند بر روی منافع مشترکی فعالیت کنند.

این پیام‌ها قبل از سفر «جان کری» وزیر خارجه آمریکا به 9 کشور اروپایی و خاورمیانه که شامل ترکیه نیز می‌شود، مطرح شده است و احتمال می‌رود که کری در سفر خود به ترکیه در خصوص بهبود روابط اسرائیل و آنکارا با مقامات ترک وارد بحث و گفت‌وگو شود.

به دنبال حمله ارتش رژیم صهیونیستی به کشتی امدادی «مرمره» ترکیه و کشته شدن چند نفر از شهروندان ترکیه در سال 2010، روابط بین ترکیه و تل‌آویو رو به تیرگی رفت.

کری روز یکشنبه، واشنگتن را به سمت لندن ترک کرد و قرار است در سفر 10 روزه خود از انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، مصر و عربستان سعودی و امارات متحده عربی و قطر دیدن کند.

به گفته مقامات اسرائیلی، پیام تل‌آویو این بوده است که حائز اهمیت است که اسرائیل و ترکیه مسیر مثبت‌تری را در روابط با یکدیگر اتخاذ کنند.

بر اساس این گزارش، پیام‌ تل‌آویو به آنکارا به منظور تلاش برای بهبود روابط با این کشور درست چند روز پس از آن مطرح شد که «رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه و «احمد داوداغلو» وزیر خارجه این کشور به شدت رژیم صهیونیستی را به دلیل بمباران کاروان نظامی سوریه در مسیر لبنان و حزب‌الله مورد انتقاد قرار داد.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...