نسخه چاپی

اولتیماتوم شورای رقابت به خودروسازان

رئیس شورای رقابت از اولتیماتوم یك هفته‌ای به خودروسازان برای اعلام قیمت‌های پیشنهادی‌شان بر اساس مصوبه دیروز این شورا خبر داد و گفت:در صورت عدم پاسخ مناسب خودروسازان، تصمیم متقضی اتخاذ خواهد شد.

به گزارش نما، جمشید پژویان در گفت‌وگو با تسنیم ، با اشاره به اینکه به دنبال درخواست رییس جمهور مبنی بر تجدید نظر در قیمت گذاری خودروها، شورای رقابت عصر دیروز با تشکیل جلسه‌، مصوبه‌ای را تدوین کرده است، اظهار داشت: براساس این مصوبه خودروسازان فقط یک هفته مهلت دارند تا قیمت های پیشنهادی خود را به شورای رقابت اعلام نمایند.


وی ضمن بیان اینکه خودروسازان می‌توانند با ارائه اطلاعات لازم و بیان جزئیات هزینه‌های تولید دلایل افزایش قیمت‌ها را به همراه قیمت‌های پیشنهادی به شورای رقابت ارسال کنند، افزود: این شورا با بررسی اطلاعات ارائه شده خودروسازان؛ در کمترین مدت قیمت‌های جدید خودرو را بر مبنای علمی و نظری اعلام خواهد کرد.


به گفته پژویان، مکانیزم روش شناسی تعیین قیمت خودرو اهمیت ویژه ای دارد، چرا که عوامل موثر در قیمت خودرو و عواملی که در جهت کاهش آن تاثیرگذار هستند، در این روش شناسی رعایت شده، اما این مبانی تاکنون در دستورالعمل های قبلی رعایت نشده است.


رئیس شورای رقابت ضمن تأکید بر اینکه اگر خودروسازان در مهلت تعیین شده قیمت های خود را اعلام نکنند شورای رقابت با آنها برخورد لازم را انجام خواهد داد، گفت: براساس قانون شورا ابزارهایی را در اختیار دارد که خودروسازان را ملزم به ارائه قیمت می‌کند به نحوی که آنان نمی‌توانند از اجرای این دستور خودداری نمایند.


متن مصوبه دیروز شورای رقابت به شرح زیر است:


پیرو مصوبات گذشته شورای رقابت در خصوص بررسی اتخاذ تصمیمات مناسب در مورد بهای خودرو در بازار و با عنایت به توضیحات مدیران خودروساز داخلی و جلسه 135 روز یک شنبه مورخ 3 دی ماه 91 مقرر گردید به خودرو سازان کشور ابلاغ شود ظرف مدت 7 روز اطلاعات ، ادله و توضیحات خود را در خصوص بهای مناسب برای محصولات خودشان اعلام نمایند، تا متعاقباً شورا دستورالعمل تعیین بهای خود را به استناد بنده 5 ماده 58 قانون مورد بررسی و تصویب نماید.


در صورت عدم پاسخ مناسب خودروسازان ظرف فرصت فوق الذکر تصمیمات متقضی توسط شورای رقابت اتخاذ خواهد شد.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...