نسخه چاپی

تشكیل هیات رییسه تفحص از حمل و نقل سوخت

عکس خبري -  تشکيل هيات رييسه تفحص از حمل و نقل سوخت

رییس هیات تحقیق وتفحص از عملكرد ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت كشور با اشاره به تعیین تركیب اعضای هیات رییسه تفحص گفت كه بخشهایی از چهار وزارتخانه راه و شهرسازی، نفت و صنعت و معدن و تجارت و كشور در كنار سایر دستگاه‌ها درگیر تفحص خواهند شد.

به گزارش نما، مهدی دواتگری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: روز گذشته هیات رییسه تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت مشخص شدند که بر این اساس بنده به عنوان رییس، میرمحمدی نماینده گلپایگان و رجبی نماینده مینودشت به عنوان نواب رییس و همچنین ایرج ندیمی نماینده لاهیجان به عنوان دبیر این هیات برگزیده شدیم.

وی با بیان اینکه هیاتهای تحقیق و تفحص طبق آیین‌نامه سخنگو ندارند، گفت: در آیین‌نامه چیزی به عنوان تعیین سخنگوی هیات تفحص پیش‌بینی نشده است ولی در صورت لزوم و رسیدن به جمع‌بندی رییس و یا نواب رییس کار سخنگو را انجام می‌دهد.

رییس هیات تحقیق وتفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور با بیان اینکه اولین جلسه هیات رییسه فردا (سه‌شنبه) برگزار می‌شود، در عین حال گفت: طبق قانون تا زمانی که احکام هیات رییسه هیات تفحص از سوی رییس مجلس صادر نشود عملا ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم که به دلیل سفر رییس مجلس به هند طبیعتا این احکام هفته آینده ابلاغ و صادر خواهد شد.

دواتگری با بیان اینکه هیات تحقیق و تفحص طبق آیین‌نامه از تاریخ صدور احکام شش ماه فرصت بررسی دارند، گفت: بعد از این مدت نیز این هیات می‌تواند شش ماه دیگر برای انجام تحقیقات بیشتر تمدید کند یعنی تفحص حداکثر یک سال زمان دارد.

وی با بیان اینکه گزارش نهایی تفحص در صحن علنی قرائت می‌شود، گفت: در صورتی که در جریان تفحص جرم و یا تخلفی در دستگاه‌های مربوطه به وقوع پیوسته باشد مراتب به قوه قضاییه منعکس می‌شود. قوه قضاییه مکلف است خارج از نوبت به پرونده رسیدگی کند.

رییس هیات تحقیق وتفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور در ادامه با بیان اینکه تفحص از عملکرد ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت یکی از سنگین‌ترین و پیچیده‌ترین تفحص‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: این تفحص مربوط به عملکرد این ستاد از سال 85 تا 91 است که بخشهایی از چهار وزارتخانه راه و شهرسازی، نفت، صنعت،‌معدن وتجارت کشور و دستگاه‌های مرتبط دیگر همچون محیط‌زیست را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: طبیعتا این تفحص دوران عملکرد محرابیان و رویانیان در ستاد حمل و نقل را در بر می‌گیرد و به طور کلی تمامی موارد مربوط به جایگاه‌های CNG ، کارت سوخت سهمیه‌بندی، واردات اتومبیل و اتوبوس‌ها برای استفاده از حمل و نقل شهری و بین شهری و همچنین تبدیل خودروهای فرسوده و بحث احداث آزادراه، بزرگراه و جاده را در بر می‌گیرد.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...