نسخه چاپی

مرسی: تا پایان ریاست جمهوری در منصبم می‌مانم

رئیس جمهور مصر تاكید كرد كه تا پایان دوره چهار ساله ریاست جمهوری در منصب خود باقی می‌ماند و از سمت خود كناره‌گیری نخواهد كرد.

به گزارش نما، فارس به نقل از پایگاه الیوم السابع، «محمدمرسی» در مصاحبه با «عمرو اللیثی» روزنامه‌نگار مصری گفت که تا پایان دوره ریاست جمهوری‌اش در سمت خود باقی می‌ماند.

وی افزود: به کناره گیری فکر نمی‌کنم، مسئولیت بزرگی بر گردن من گذاشته شده و من تا آخر به راه خود ادامه می‌دهم؛ ملت مرا برای چهار سال انتخاب کرده است و ملت مصر پشت من هستند و از من حمایت می‌کنند، و من هرگز پشت ملت را خالی نخواهم کرد.

مرسی تصریح کرد: از کسانی که در اطرافم هستند خیانت ندیده‌ام، ممکن است اشتباهاتی وجود داشته باشد اما خیانت ندیده‌ام.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که دادگاه قانون اساسی کاملا مستقل از هر نهاد مصری است و صدور بیانیه قانونی اساسی در گذشته در خصوص مجلس شورا به خاطر اختیارات وی بوده است.

وی افزود که دفتر دادستان کل، کاخ الاتحادیه و دادگاه قانون اساسی محاصره شد و من راضی نیستم که فشاری علیه دستگاه قضایی صورت گیرد.

مرسی تاکید کرد که اختیار تغییر دادستان کل کنونی و یا عزل هیچ یک از قضات را ندارد؛ دادستان کل به روش قانونی روی کار آمد و به موجب قانون اساسی فعلی در منصب خود مستقر است اگرچه برخی از قضات با وی اختلافی داشته باشند و قانون اساسی حق برکناری دادستان کل را به رئیس جمهور نداده است.

رئیس جمهور مصر همچنین یادآور شد که بازگشت دولت پلیسی در دوره انقلاب نو امری محال است و هرگز از هیچ گونه تجاوزی از سوی نیروهای وزارت کشور علیه شهروندان چشم‌پوشی نمی‌کند و هر کس شکایتی در این زمینه دارد، ارائه کند و خود وی و وزیر کشور در قبال این تجاوزات سکوت نخواهند کرد.

وی درباره حادثه به زمین کشیده شدن شهروند فلسطین در مقابل کاخ الاتحادیه نیز تاکید کرد: این امر غیرقابل قبول است و من با حزن و اندوه این حادثه را دیدم و عامل آن حتما مجازات خواهد شد.

مرسی همچنین درباره اخوانیزه کردن ارتش مصر نیز گفت: اخوانیزه کردن ارتش شایعاتی بیش از سوی دشمنان انقلاب نیست و این دشمنان هرگز پیروز نخواهند شد.

وی در ادامه وجود اختلافات بین ریاست جمهوری و دستگاه اطلاعات مصر را رد و تصریح کرد که دستگاه اطلاعات وابسته به ریاست جمهوری است و تماس دائمی با این دستگاه و رهبران آن وجود دارد.

وی اشاره کرد که هفته گذشته و پیش از آن در ماه رمضان از دستگاه اطلاعات مصر بازدید و با همه رهبران این دستگاه گفت‌وگو کرده است و وی در تماس دائمی با این رهبران است و به رهبران آن اعتماد دارد زیرا امنیت داخلی و خارجی مصر را آنها حفظ می‌کنند.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...