نسخه چاپی

طرح جدید الابراهیمی برای برقراری آتش‌بس در سوریه

عکس خبري -طرح جديد الابراهيمي براي برقراري آتش‌بس در سوريه

یك منبع دیپلماتیك اروپایی در دفتر سازمان ملل اعلام كرد: الابراهیمی در تلاش برای ارائه طرحی یك ماده‌ای برای اعلام آتش بس در سوریه است.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه الاهرام مصر، یک منبع دیپلماتیک اروپایی اعلام کرد: اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه در تلاش است تا طرحی یک ماده‌ای را ارائه دهد که این طرح بر اعلام آتش بس در سوریه تمرکز دارد.

بنا به گفته این منبع، طرح الابراهیمی در مراحل اولیه آن جز اعلام آتش بس برای ایجاد زمینه جهت حل و فصل راهکار سیاسی برای سوریه شامل چیز دیگری نمی‌شود.

منبع مذکور همچنین خاطرنشان کرد: الابراهیمی در حال حاضر تمرکز خود را بر متوقف کردن درگیری‌ و خشونت‌ها در سوریه قرار داده و این بند در جدول کاری الابراهیمی محوری است که وی برای تحقق آن تلاش می‌کند.

بنا به گفته این منبع، مساله موافقت همه طرف‌های درگیر برای مذاکره عملیاتی پیچیده است چرا که دو طرف طرح‌هایی را برای خود دارند که طرف دیگر حاضر بر اجرای آنها نیست. همچنین مذاکره با چهره‌های نظام حاکم در سوریه که اختیارات کامل ندارند مذاکره به شمار نمی‌رود و در واقع آنها صندوق پستی برای رساندن پیام مخالفان به رهبران امنیتی و نظامی سوریه هستند.

همچنین جورج صبرا، رئیس ائتلاف ملی مخالفان سوریه نیز بر لزوم دخالت فوری اتحادیه عرب برای فراهم کردن حمایت کافی از مردم سوریه و متوقف شدن موج جدید تنش‌ها تاکید کرد.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...