نسخه چاپی

بازداشت مدیر دفتر بازرگانی پتروشیمی

در ارتباط با پرونده سلطان پتروشیمی، مدیر دفتر شركت بازرگانی پتروشیمی PCC در دبی نیز بركنار و بازداشت شد.

به گزارش نما به نقل از فارس، پس از بازداشت سلطان بازار پتروشیمی و در ارتباط با همین پرونده، مدیر دفتر شرکت بازرگانی پتروشیمی PCC در دبی نیز برکنار و مدتی بازداشت شده است و در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است.

بر اساس این گزارش وی ظاهرا 2 روز را در بازداشت به سر برده و با سپردن وثیقه نقدی آزاد شده است.

این گزارش حاکی است شبکه فساد تشکیل شده به وسیله سلطان بازار پتروشیمی که چندی پیش بازداشت شد تلاش می‌کرد با انتصاب افراد بی‌تجربه در نمایندگی‌های تجارت محصولات پتروشیمی در خارج از کشور زمینه را برای سوءاستفاده‌های خود هموارتر کند،چنانکه افراد بی‌تجربه با توجه به بی‌اطلاعی از شرایط واقعی بازار و معاملات محصولات پتروشیمی از درک فرآیند پیچیده فساد ناتوان می‌ماندند و علاوه بر آن امکان انداختن بار مسئولیت بر عهده آنها فراهم‌تر است.

در همین راستا سلطان پتروشیمی دو سال پیش به طور ناگهانی و بدون هماهنگی قبلی همه نمایندگان محلی شرکت بازرگانی پتروشیمی در کشورهای هدف صادرات را عزل و افراد جدیدی را جایگزین آنها کرد که با بررسی و پیگیری‌های انجام شده مشخص شد گزارشات منجر به عزل این نمایندگان صحت نداشته است.

نمایندگان محلی با توجه به سابقه طولانی فعالیت در بازار تجارت محصولات پتروشیمی و شناخت مشتریان و فرآیندها عملا بزرگترین سرمایه شرکت‌ها در تجارت پتروشیمی محسوب می‌شوند.

بر اساس این گزارش گردش مالی بازار تجارت محصولات پتروشیمی ایرانی به چند ده هزار میلیارد تومان بالغ می‌شود و گفته می‌شود ابعاد سوءاستفاده سلطان پتروشیمی در این بازاربزرگ، بسیار گسترده است.

بر این اساس عزم قوه قضائیه در مبارزه با مفاسد اقتصادی جدی‌تر از گذشته به نظر می‌رسد.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...