نسخه چاپی

احمدی نژاد : بخواهیم بمب اتمی بسازیم به همه اعلام می كنیم !

عکس خبري -احمدي نژاد : بخواهيم بمب اتمي بسازيم به همه اعلام مي کنيم !

آخرین مصاحبه تلویزیونی رئیس جمهور كشورمان با یك رسانه آلمانی و در آخرین روز سال یعنی 29 اسفند صورت گرفت . مصاحبه ای كه در آن رئیس جمهور به صراحت نظر خود درباره بمب اتم و تحریم اروپا توسط ایران را اعلام كرد.

شبکه دوم تلویزیون آلمان شامگاه دوشنبه ، ۲۹ اسفند، گفت‌و‌گوی دکتر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران را با مجری این شبکه پخش کرد.

به گزارش «تابناک» ، محورهای این گفت‌و‌گو بر اساس گزارش «دویچه وله» ، برنامه‌ی هسته‌ای جمهوری اسلامی، مباحث مربوط به حقوق بشر و بحران در سوریه اعلام شده بود که به علت پایان وقت مصاحبه تنها به دو موضوع اول پرداخته شده است.

در این مصاحبه تلویزیونی ، مجری تلویزیون آلمان نخستین پرسش خود را با موضوع حمله‌ی احتمالی اسرائیل به ایران در صورت شکست مذاکرات غرب با این کشور آغاز کرد.

رئیس جمهور کشورمان در پاسخ گفت: «چرا باید اسرائیل که خود بیش از ۲۵۰ کلاهک هسته‌ای در اختیار دارد، کشوری را تهدید به حمله‌ی نظامی کند؟». وی در ادامه با «غیربشری» خواندن سلاح‌های هسته‌ای گفت: «ایران به دنبال دستیابی به بمب اتمی نیست.

مجری شبکه تلویزیونی آلمان در ادامه‌ی گفت‌و‌گو به موضوع برنامه اتمی ایران پرداخت و پرسید آیا ایران حاضر به همکاری با بازرسان آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای هست و آیا امکان بازرسی از تمامی تاسیسات هسته‌ای ایران برای ماموران آژانس وجود دارد؟

دکتر احمدی‌نژاد با ابراز تردید در مورد استقلال آژانس بین‌المللی هسته‌ای گفت: «فکر می‌کنید اگر ما هم حق وتو داشتیم، آژانس باز هم با ما همین رفتار امروز را داشت؟ آژانس مستقل عمل نمی‌کند و تحت تاثیر قدرت‌های بزرگ غربی است.

وی در ادامه اظهار داشت، چنانچه ایران بخواهد بمب اتمی بسازد، این موضوع را از پیش اعلام خواهد کرد. او گفت: «اگر احمدی‌نژاد بخواهد بمب بسازد، حتما اعلام خواهد کرد و از کسی هم ترس ندارد. وقتی می‌گوییم [بمب] نمی‌سازیم، نمی‌سازیم.

وی همچنین افزود که ایران در مقطعی از زمان همکاری "فرا‌تر از چارچوب‌های قانونی آژانس" از خود نشان داده است، اما این همکاری بی‌نتیجه بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به این نکته که همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای می‌بایست در چارچوب قانون باشد، افزود: «ما با دو نکته روبرو هستیم. اول اینکه آژانس نباید فرا‌تر از قوانین از ما انتظار همکاری داشته باشد و دوم اینکه اطلاعات مربوط به برنامه هسته‌ای ما که در اختیار آژانس قرار داشته، به دشمنان ما منتقل شده است.»

وی گفت ایران آماده است با غرب گفت‌و‌گو کند، اما بحران هسته‌ای ایران با "تهدید و فشار" حل نمی‌شود.

در ادامه کلاوس کلبر، مجری شبکه دوم تلویزیون آلمان به موارد حقوق بشری پرداخت . که رئیس جمهور کشورمان موضوع حقوق بشر را "مشکلی جهانی" خواند که "در تمامی کشور‌ها وجود دارد" و افزود، ایران مخالف استفاده ابزاری از طرح مباحث حقوق بشری است.

دکتر احمدی‌نژاد در پایان گفت‌و‌گوی ۴۰ دقیقه‌ای خود با شبکه دوم تلویزیون آلمان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تحریم‌های اعمال شده علیه ایران گفت: «ما هم می‌توانیم علیه اروپا تحریم اعمال کنیم. اما این کار را نمی‌کنیم، چون این مردم اروپا هستند که لطمه خواهند دید.»

رئیس جمهور با اشاره به سقف معاملات ایران با کشورهای اروپایی اظهار داشت، فشار ایران بر کشورهای اروپایی می‌تواند "بر تعداد بیکاران در اروپا بیافزاید و تعداد فرصت‌های شغلی را کاهش دهد".

۱۳۹۱/۱/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...