نسخه چاپی

كاهش تعطیلات رسمی اعلام وصول میشود

رییس كمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی درباره طرح كاهش تعطیلات رسمی كشور ضمن ابراز مخالفت با طرح مذكور گفت: این طرح توسط تعدادی از نمایندگان به مجلس ارایه شده اما هنوز اعلام وصول نشده است و ممكن است در جلسه علنی فردا اعلام وصول شود.

اللهیار ملک‌شاهی درباره این طرح تصریح کرد: بر اساس این طرح حدود ۶ یا۹ روز از تعطیلات رسمی کشور کاسته می‌شود و استدلال طراحان این است که تعطیلات رسمی زیاد است و به اقتصاد و کارهای علمی کشور لطمه وارد می‌کند.

وی درباره روزهای مدنظر طراحان برای حذف تعطیلی در این طرح گفت: ۲۹ اسفند روز ملی شدن صنعت نفت و روز تاسوعا نهم محرم از روزهای مدنظر برای حذف از تعطیلات کشور است اما این روزها در زندگی مردم ایران روزهای بسیار حائز اهمیتی است، ملی شدن صنعت نفت روزی است که یک حرکت ملی توسط مردم این مرز و بوم انجام شده و یادآور مبارزه با استکبار و یک موفقیت برای مردم و کشورمان است، ضمن اینکه به تعطیلات عید نوروز وصل می‌شود و مردم بسیاری از امور مربوط به فرارسیدن عید نوروز را در این روز انجام می‌دهند بنابراین حذف تعطیلی آن درست نیست.

رییس کمیسیون حقوقی و قضایی ادامه داد: روز تاسوعا هم که یکی از روزهای بزرگ دینی و مذهبی است و مردم ما اعتقاد شدیدی به عزاداری در این روز دارند چراکه این روز به نام حضرت ابوالفضل(ع) نام‌گذاری شده است.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع با این طرح موافق نیستیم، گفت: این تعطیلات را می‌توان در روزهای غیرتعطیل با اضافه کردن ساعت موظفی جبران کرد و قطعا کاری روز زمین نخواهد مانند البته کسانی هم که این طرح را مطرح کرده‌اند با حسن‌نیت خواسته‌اند کاری برای کشور انجام دهند اما به نظر می‌رسد فضای عمومی مجلس هم با این طرح موافق نباشد.منبع:ایسنا

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...