نسخه چاپی

حماس: برای آزادی اسرای فلسطینی تلاش می‌كنیم

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تأكید كرد، این جنبش با تمامی ابزارها و راهكارهای ممكن برای آزادی تمامی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی تلاش می‌كند.

به گزارش نمابه نقل از ایسنا، سامی ابو زهری، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با حضور در تظاهراتی که در محکومیت شهادت جرادات برگزار شد، خاطرنشان کرد که حماس به رغم سکوت توجیه‌ناپذیر جامعه بین‌الملل در قبال مسأله اسرا، از هیچ تلاشی برای آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی دریغ نخواهد کرد.

از سوی دیگر، عطا الله ابو السبح، وزیر اسرای دولت فلسطین جنبش فتح را به بازگشت به گزینه مقاومت فراخواند و خواستار آزادی مبارزان مقاومت در کرانه باختری برای مقابله با جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عطا الله ابو السبح ضمن اشاره به این که به اسارت گرفتن نظامیان رژیم صهیونیستی تنها راه آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های صهیونیستی است، تأکید کرد که مذاکرات بی‌نتیجه تشکیلات خودگردان با دشمن صهیونیستی هیچ نتیجه‌ای را برای مسائل فلسطین و در راس آن‌ها پرونده اسرای فلسطینی به همراه نداشته است.

ابو السبح تصریح کرد که خون شهید عرفات جرادات همگان را به قیام و خیزشی سراسری برای انتقام‌گیری از دشمن صهیونیستی و بازپس‌گیری عزت و کرامت اسرای فلسطینی و فداکاری‌های جانانه آنان فرا می‌خواند.

در همین حال، مازن فقها، سخنگوی جنبش اسیر فلسطین ضمن تاکید بر این که شهید جرادات در نتیجه سیاست ترور هدفمند و برنامه‌ریزی شد‌ه‌ای به شهادت رسیده است، نسبت به شهادت دیگر اسرای فلسطینی با توجه به سکوت جامعه بین‌الملل در مقابل جنایت‌های دشمن صهیونیستی هشدار داد.

وی ضمن اشاره به این که اسرای اعتصاب غذا کننده در زندان‌های صهیونیستی از دو مساله بازداشت و اعتصاب غذا رنج می‌برند، خواستار غنیمت شمردن فرصت و مداخله فوری برای نجات جان آنان شد.

وی از ملت فلسطین خواست انتفاضه تازه‌ای را برای آزادی اسرای فلسطینی آغاز کنند و تأکید کرد که دشمن صهیونیستی تمامی حقوق مشروع و اساسی اسرا را سلب کرده است.

عرفات شالیش جرادات، اسیر 30 ساله فلسطینی ساکن شهرک سعیر در مجاورت الخلیل در جنوب کرانه باختری تنها شش روز پس از بازداشت به دست نظامیان رژیم صهیونیستی و دو روز پس از انتقال به زندان مجدو به شهادت رسید. خانواده وی تاکید کردند که فرزندشان بر اثر شکنجه بازپرسان صهیونیست به شهادت رسیده است.

عیسی قراقع، وزیر امور اسرای فلسطینی نیز گفت: عرفات جرادات اسیر فلسطینی که در زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، مورد شکنجه قرار گرفته بود.

این مقام تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانسی خبری در رام‌الله گفت: آثاری در بدن جرادات دیده شده که با توجه به نظریه پزشکی قانونی این موضوع روشن شده که او به شدت شکنجه شده و این شکنجه سبب مرگ فوری وی شده است. من بار دیگر تکرار می‌کنم که اسرائیل مسئول قتل جرادات در زمان بازجویی از وی است.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...