نسخه چاپی

افشای هویت واردكننده 500 دستگاه پورشه

عکس خبري -افشاي هويت واردکننده 500 دستگاه پورشه

گفته می‌شود او در طول سه سال گذشته با استفاده از روابط و رانت‌های جریان انحرافی با نمایندگی پورشه در شیخ‌ نشین‌های عربی ارتباط برقرار كرده و از این راه پول‌های كلانی به دست آورده‌است.

چند روز پیش خبری مبنی بر واردات 500 پورشه به کشور توسط فردی نامشخص و با ارزهایی بدون منشا نامعلوم در رسانه‌ها منعکس شد که بازخورد بسیاری در پی داشت. در آن برهه زمانی این سوال پیش آمد که در شرایط دشوار اقتصادی و با وجود محدودیت‌های شدید وارداتی که از سوی دولت! وضع شده‌ چه کسی می‌تواند دست به واردات انبوه خودروهای لوکس بزند.



به هر روی با بررسی های فراوان در این زمینه به پشت‌پرده واردات گسترده 500 دستگاه پورشه و ارز استفاده شده برای واردات این خودروی گران‌قیمت دست پیدا کرده‌است که نشان‌دهنده ردپای مشخص جریان انحرافی در این موضوع است.


بر اساس این اطلاعات «م.ح» مشاور حقوقی یکی از سران جریان انحرافی، از حدود سال 84 تاکنون دست به واردات انحصاری خودروهای پورشه و مازراتی از شیخ‌نشین دوبی زده‌است.



از سوی دیگر او که به واسطه نزدیکی به حلقه جریان انحرافی نقشی پنهان به عهده‌ دارد با سمت مشاور حقوقی آقای«ز» که خود یکی از چهره‌های پنهان جریان انحرافی‌است به فعالیت خود ادامه می‌دهد و چندی پیش دست به واردات 500 دستگاه پورشه از دوبی زده‌است.


گفته می‌شود او در طول سه سال گذشته با استفاده از روابط و رانت‌های جریان انحرافی با نمایندگی پورشه در شیخ‌نشین‌های عربی ارتباط برقرار کرده و از این راه پول‌های کلانی به دست آورده‌است. روابط او با شیخ‌نشین‌های عربی به جایی رسیده‌ که او اکنون به یکی از واردکنندگان اصلی پورشه و مازراتی در کشور تبدیل شده‌ و در شرایط خاص اقتصادی فعلی هم همچنان به این کار ادامه می‌دهد.


نکته‌ای که در این میان حائز اهمیت است نوع ارزهایی‌است که «م.ح» با آن دست به واردات خودروهای لوکس می‌زند. او با استفاده از رانت های ویژه جریان انحرافی توانسته به منشا ارزهای دولتی دست پیدا کرده و با استفاده از ارز 1226 تومانی، دست به واردات پورشه بزند. این در حالی‌است که دولت چندی پیش واردات خودرو و کالاهای لوکس به کشور با ارز دولتی و حتی ارز مبادلاتی را ممنوع کرده‌است.


این اقدام در حالی‌است که نظام ارزی کشور این روزها به شدت نیازمند ارز برای تامین نیازهای واقعی مردم است و کمبود ارز دولتی برای وردات کالاهای اساسی به گرانی‌ها و نوسان قیمت گسترده انجامیده است.منبع: باشگاه خبرنگاران

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...