نسخه چاپی

"انگلیس سربازان لبنانی را آموزش می‌دهد"

عکس خبري -  "انگليس سربازان لبناني را آموزش مي‌دهد"

وزیر امور خارجه انگلیس اعلام كرد، كشورش به دنبال افزایش نگرانی‌ها در خصوص كشیدن شدن لبنان به جنگ داخلی سوریه به آموزش 2000 سرباز لبنانی خواهد پرداخت.

به گزارش نما، ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، اعلام این خبر از سوی ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس طی سفر دو روزه خود به لبنان در حالی صورت می‌گیرد که گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و حزب الله لبنان با یکدیگر دچار تنش شدند و ارتش آزاد سوریه حزب الله را به کمک به حکومت بشار اسد متهم کرده است.

انگلیس همچنین متعهد شد تا حمایت تجهیزاتی از ارتش لبنان به عمل آورد هر چند که مقامات از دادن جزئیات بیشتر خودداری کردند.

از زمان آغاز شورش‌ها در سوریه تاکنون اوضاع در لبنان ناپایدار شده و درگیری‌های مسلحانه در این کشور بروز پیدا کرده است. سال گذشته میلادی یک خودروی بمب‌گذاری شده در شهر بیروت یک مقام امنیتی لبنان را هدف قرار داد.

نیروهای مسلح لبنان تاکنون توانسته‌اند جلوی هرگونه تنش گسترده را بگیرند اما ارتش آزاد سوریه تهدید کرده اهدافی را در لبنان هدف حمله قرار خواهد داد.

یک سخنگوی ارتش آزاد سوریه مدعی شده بود شورشیان به یک پایگاه حزب الله لبنان در منطقه هرمل حمله کرده‌اند اما این ادعا تایید نشده است.

انگلیس اعلام کرد: 5 / 11 میلیون پوند را در قالب اعتبارات انسان دوستانه وعده داده شده خود برای امدادرسانی در لبنان اختصاص داده و به این ترتیب مجموع کمک‌های خود به پناهندگان سوری در لبنان را به 5 / 19 میلیون پوند رساند.

ویلیام هیگ خاطرنشان ساخت: اوضاع در سوریه همچنان شدیدا نگران کننده است. بحران انسانی وحشتناک، تلفات و تهدیدها علیه امنیت منطقه‌ای نباید نادیده و یا دست کم گرفته شوند.

وزیر امور خارجه انگلیس در این اظهارت خود که پیش از ملاقات با ژنرال ژان قهوجی، فرمانده ارتش لبنان داشت، تاکید کرد: انگلیس به طور ویژه نقش مهم نیروهای مسلح لبنان را در حفظ ثبات تصدیق می‌کند. به همین دلیل است که ما به افزایش بسته کمک‌های آموزشی خود می‌پردازیم.

ظاهرا ارتش لبنان طرح‌هایی را در زمینه حوزه‌هایی که در آنها نیاز به حمایت دارد، ارائه داده است.

ویلیام هیگ خاطرنشان ساخت که نقش حزب الله لبنان در بمب‌گذاری علیه توریست‌های اسرائیلی در بلغارستان در سال گذشته میلادی را با نجیب میقاتی، نخست‌وزیر و میشل سلیمان، رئیس‌جمهور لبنان مورد بحث قرار داده است.

۱۳۹۱/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...