نسخه چاپی

دولت آمریكا سلاح ها را توقیف خواهد كرد

انجمن ملی اسلحه اعلام كرد یادداشتی را از وزارت دادگستری آمریكا به دست آورده كه نشان می دهد طرح پیشنهادی اوباما برای كنترل اسلحه بدون توقیف اسلحه های تهاجمی شهروندان، كارایی نخواهد داشت.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از راشا تودی نوشت: انجمن ملی اسلحه آمریکا مدعی است، یادداشتی را از وزارت دادگستری این کشور به دست آورده است که نشان می دهد تلاش دولت باراک اوباما برای کنترل اسلحه در آمریکا بدون توقیف و ضبط اسلحه های نظامی و تهاجمی و ثبت این اسلحه ها در دولت فدرال، کارایی لازم را نخواهد داشت.
هنوز معلوم نیست انجمن ملی اسلحه آمریکا چگونه به این یادداشت دست پیدا کرده است ولی اصل این مساله هنوز از سوی کاخ سفید یا وزارت دادگستری آمریکا به چالش کشیده نشده است.
انجمن ملی اسلحه آمریکا با استفاده از این یادداشت در تبلیغات، در بیانیه ای مدعی شده است که موفقیت طرح بررسی سابقه خریداران اسلحه بستگی به ثبت اسلحه در دفاتر دولت فدرال دارد.
این یادداشت همچنین تاکید می کند، نیاز به بررسی سابقه خریداران اسلحه به تنهایی برای جلوگیری از اعمال خشونت با اسلحه کافی نخواهد بود و منجر به فروش غیر قانونی اسلجه در بین کسانی خواهد شد که تمایلی برای بررسی سابقه و پیشینه خود ندارند.
اوباما به مالکان اسلحه در آمریکا اطمینان داده است که می توانند سلاح های فعلی شبه نظامی خود را تحت قوانین سخت گیرانه تری، در اختیار داشته باشند.
این یادداشت همچنین تاکید می کند، مستثنی کردن کسانی که پیش از این سلاح های تهاجمی نظامی در اختیار داشته اند، تاثیر چندانی بر جلوگیری از خشونت با اسلحه در آمریکا نخواهد داشت چرا که تعداد زیادی از این نوع از اسلحه ها در اختیار شهروندان آمریکایی باقی خواهد ماند.

۱۳۹۱/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...