نسخه چاپی

انتقاد خاتین اوغلو از تحریمها علیه ایران

عکس خبري -انتقاد خاتين اوغلو از تحريمها عليه ايران

دالغا خاتین اوغلو در پاسخ به سوال روزنامه نگاران درباره تحریمها علیه ایران گفت كه این تحریمها برخلاف آنچه كه قبلا "هوشمند" توصیف شده بود، زندگی مردم عادی ایران را با مشكل جدی مواجه كرده است.

به گزارش نمابه نقل از مشرق، مدیر مسئول سرویس اخبار ایران بخش انگلیسی خبرگزاری ترند طی میزگردی با حضور نمایندگان چند موسسه و رسانه معتبر غربی از تاثیر تحریمها بر زندگی مردم عادی ایران انتقاد کرد. این میزگرد با حضور دو نماینده پارلمان آذربایجان، راسیم موسی بیگ اف و عاصم ملازاده، همچنین نمایندگان موسسه چتم هاوس، "پروجکت آسوشیت" بریتانیا، روزنامه فایننشال تایمز، هاآرتص و چند فعال رسانه ای غربی دیگر برگزار شد.


دالغا خاتین اوغلو در پاسخ به سوال روزنامه نگاران درباره تحریمها علیه ایران گفت که این تحریمها برخلاف آنچه که قبلا "هوشمند" توصیف شده بود، زندگی مردم عادی ایران را با مشکل جدی مواجه کرده است.

بگفته وی، تاثیر تحریمها بیشتر از دولت ایران، متوجه مردم عادی شده است. "کاهش صادرات دارو به ایران که منجر به افزایش چشمگیر قیمت دارو و کمبود اقلام پزشکی و دارویی در ایران شده است، تحریم نفت ایران که باعث کاهش 40 میلیارد دلاری درآمدهای نفتی ایران شده و دریافت این درآمدها هم اکنون عملا مسدود شده است و به تبع آن افت 50 درصدی ارزش پول ایران و سرمایه های مردم، افزایش لجام گسیخته تورم که بالای 30 درصد رسیده است، افزایش قیمتها و صدها مورد دیگر تاثیر مستقیم تحریمهای غرب بر زندگی مردم ایران است".

بگفته وی، تحریم ناگهانی صادرات بنزین به ایران در سال 2009 نیز باعث شد که دولت ایران بدون آمادگی قبلی برای جبران 40 درصد بنزین وارداتی مجبور به استفاده از مجتمعهای پتروشیمی بجای پالایشگاه برای تولید بنزین شود. تحریم مواد اکتان افزای سالم نیز باعث اجبار دولت ایران برای استفاده از بنزن، سرب و مواد خطرناک برای تولید بنزین شد که آثار آن هم اکنون در هوای تهران و مرگ صدها نفر در کلانشهرها بخاطر سوختن بنزین نامرغوب قابل مشاهده است.

خاتین اوغلو گفت که هدف تحریمها وادار کردن دولت ایران برای دست کشیدن از برنامه هسته ای بود، اما دولت ایران مصمم به ادامه این برنامه هست. "هرچه هزینه تحریمها بالا برده شود، احتمال تفاهم با ایران و برگرداندن آن به نقطه صفر نا ممکن خواهد شد".

بگفته وی، ایران این همه هزینه نمی دهد که دست آخر به نقطه صفر و تسلیم برگردد.

خاتین اوغلو در ادامه گفت که مردم آثار تحریمها را به وضوح حس می کنند و غرب باید به نکته توجه کند.

۱۳۹۱/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...