نسخه چاپی

انتقاد روحانی از وضعیت اخلاقی جامعه

عکس خبري -انتقاد روحاني از وضعيت اخلاقي جامعه

رئیس مركز تحقیقات استراتژیك مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینكه خود محوری و خود شیفتگی، ما را به این روز انداخته گفت: مردم از گرانی و كاهش ارزش پول ملی ناراحتند، آنها بابت معیشت خود نگران هستند اما بدتر از تورم، بی عدالتی، فساد و كمرنگ شدن اخلاق در جامعه است

حجت الاسلام حسن روحانی عضو مجلس خبرگان رهبری ۷ اسفند در حضور جمعی از فرهیختگان و نخبگان فرهنگی و سیاسی گفت: بدون ترمیم شکاف ها و ایجاد انسجام و اتحاد، ساخت قدرت ملی میسر نخواهد بود.

وی که شرایط انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را تحلیل می کرد، افزود: مشکلاتی که در سال های اخیر برای کشور ایجاد شده است با فوریت قابل حل و فصل نیست، ولی می توان با بهره گیری از توان فکری نخبگان با گرایش های مختلف و با حمایت مردم کشور را به مسیر ثبات، آرامش و پیشرفت بازگرداند، اولین قدم برای حل مشکلات کشور انتخابات پرشور و رقابتی است.

انتخابات حداکثری در خرداد سال آینده می تواند مظهر اقتدار کشور باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: ایران کشوری بزرگ با منابع طبیعی ارزشمند و مردمانی شجاع و فداکار است. با این حال دشمنان قوی پنجه ای هم داریم. تدبیر آن است که راهی را برگزینیم که با کمترین هزینه به بیشترین فایده دست یابیم. بنابراین تصمیمات عجولانه، شماری و اقدامات ماجراجویانه باید کنار گذاشته شود.

وی افزود: دشمن وقتی در مقابل ما سر فرو می آورد که انسجام و اتحاد ملی ما را ببیند. انتخابات با شکوه و آگاهانه، دشمنان ایران را مایوس می کند.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: به همه نیروهای مسلح احترام می گذارم و تقویت آنها را ضروری می دانم. ولی دشمنان بیش از آنکه از قدرت سخت بترسند از یک ملت مومن و متحد می ترسند. بنابراین تقویت انسجام و وحدت یک ضرورت است.

روحانی افزود: اختلافات نظر سیاسی ایرادی ندارد. ولی مراقب باشیم که به دشمنی و کینه تبدیل نشود. حضور و وحدت مردم بود که باعث شد در دفاع ۸ ساله نه فقط بر ارتش عراق بلکه بر نقشه آمریکا، شوروی سابق و اروپا نیز پیروز شویم. در این پیروزی مدیون حضور و فداکاری مردم هستیم و باید از این سرمایه مهم کشور و نظام به خوبی محافظت کنیم.

وی در ادامه سخنان خود به فضای کنونی اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: مردم از گرانی و کاهش ارزش پول ملی ناراحتند. آنها بابت معیشت خود نگران هستند اما بدتر از تورم، بی عدالتی، فساد و کمرنگ شدن اخلاق در جامعه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: باید صداقت، وحدت و برادری را به جامعه بازگرداند جای تاسف است که عده ای رو در روی هم ایستاده اند و بر چهره هم شمشیر می کشند چرا عده ای در لجن پراکنی، دروغ، تهمت و التهاب آفرینی تخصص پیدا کرده اند؟ آینها نوعی بیماری روانی جامعه است که باید به فکر درمان آن باشیم.

وی افزود: این کشور بیش از هر چیز به اخلاق نیاز دارد. چون اخلاق است که به جامعه آرامش و اعتماد می دهد و پس از آن است که با مشکلات پیچیده مواجه شده ایم. دلیلش این است که از کارشناسان کمک نگرفتیم. خود محوری و خود شیفتگی، ما را به این روز انداخته است. اگر کسی فکر می کند به تنهایی می تواند کشور را اداره کند این آغاز شکست است. دانشمند واقعی کسی است که از علم دیگران نیز بهره بگیرد.

روحانی گفت: با همفکری می توان به اهداف بزرگ دست یافت و خطرات جدی را خنثی کرد. به عنوان مثال اگر در سالهای گذشته توانستیم کشور را از شرایط بحرانی و جنگ احتمالی دور کنیم به این دلیل بود که در تصمیمات مهم، از دیدگاه همه صاحبنظران استفاده می کردیم.

وی در ادامه سخنان خود ضمن انتقاد از عدم ثبات مدیریت در سال های اخیر گفت: بدترین اقدام عدم استفاده از سرمایه های ملی و نیروهای متخصص است. کنار گذاشتن یک مدیر لایق، خیانت به سرمایه گشور است. همه کارشناسان و مدیران با پول این مردم رشد کرده اند و نباید بگذاریم این سرمایه ها به راحتی کنار گذاشته شوند. نمی کشور را با یک حزب یا محفل خاص اداره کرد. عدم بهره گیری از مدیران لایق کشو رار به سمت انحطاط سوق می دهد. عدم استفاده از کارشناسان با تجربه و صاحب نظران، اتلاف سرمایه ملی و منشاء بسیاری از نابسامانی ها است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مدیریت کارآمد و تجربه های با ارزش، سرمایه ای ملی است که از نفت هم با ارزش تر است. هیچ گاه به اندازه چند سال اخیر در آمد نفت نداشته ایم ولی نتیجه آن چه شد؟ مهم تر از نفت به مغزهای متفکر نیاز داریم که بدانند با منابع درآمدی چه باید کرد تا رفاه مردم بالا برود نه تورم و کشور در مسیر پیشرفت قرار بگیرد.

وی با اشاره به انتخابات آتی ریاست جمهوری گفت: اگر کسی را شایسته می دانیم باید او را به پشت میز مسئولیت بفرستیم نه او را بر کرسی قدرت بنشانیم. رئیس جمهوری آینده باید درک کند که تصمیم های او در سرنوشت ۷۵ میلیون ایرانی تاثیر دارد و بدون فکر و مشورت و تدبیر از تصمیم پرهیز کند.

روحانی ادامه داد: انتخابات تعیین سرنوشت کشور برای ۴ سال آینده است. بنابراین نباید از کنار آن بی تفاوت بگذریم. مشکلات کشور فقط با حضور و مشارکت آگاهانه مردم حل می شود. عدم شرکت در انتخابات یا انتخابات غیر اصلح ضربه سختی بر توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.منبع:مهر

۱۳۹۱/۱۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...