نسخه چاپی

متهم كهریزك چرا از در قضات وارد شد؟

یكی از انتظاراتی كه مردم از دستگاه قضایی دارند و بر حق هم هست رعایت اصل عدم تبعیض در برخورد با ارباب رجوعان خود است.

به گزارش نما به نقل از خبر، عموما مراجعین به دادگاه کیفری استان از درب مراجعین واقع در خیام به دادگاه تردد می نمایند و تردد از درب پشت دادگاه برای مراجعین ممنوع بوده و این درب مختص تردد قضات محترم دادگاه است.

با کمال تعجب ملاحظه شد که جناب س.م متهم پرونده کهریزک به رغم تاخیری که داشت با کمال تعجب از درب پشتی (درب قضات) وارد دادگاه شد و حتی توانست بدون بازرسی بدنی که در کل از کلیه مراجعین و وکلاء به عمل می آید، وارد محوطه دادگاه شود و محافظان خود را تا محوطه داخلی دادگاه کیفری استان به همراه ببرد.

در حالی که بر اساس دستورالعمل تردد مراجعین فقط شخص شاکی و متهم و وکلای قانونی آنها حق ورود به دادگاه ها را دارند و مامورین مکلف بودند از تردد افراد غیر مرتبط به دادگاه ها خود داری نمایند هرچند شعبه 76 از ورود آنها به داخل جلسه رسیدگی ممانعت به عمل آوردند ولی آنها به راحتی توانستند تلفن همراه خود را وارد محوطه دادگاه نمایند و حتی شخص متهم نیز با تلفن همراه وارد جلسه رسیدگی شد. طرفه تر اینکه خودرو های حامل شخص متهم توانستند خودرو خود را داخل محوطه دادگاه تجدید نظر به صورت آماده باش پارک نمایند. برای بنده جالب بود که چه نیازی هست تا چنین فردی بتواند از پنج محافظ استفاده نماید؟ و اساسا پول محافظین را خودش پرداخت می نماید یا از محل سازمان تامین اجتماعی که بنده عضو آن هستم پرداخت می شود یا از محل مالیات پرداختی مردم پرداخت می شود؟


خاطرم هست در ورود روزانه ام به دادگاه ها مواجه می شوم با بازرسی های بدنی ای که به صورت وارسی دستی توسط سربازان نیروی انتظامی انجام می شود و حتی حق نداریم تلفن همراه و لب تاب به همراه داشته باشیم و عموما ورود اسلحه به داخل محوطه دادگاه ها ممنوع است و ولی چرا امروز این طور شد من تعجب می کنم؟!!!


آیا خون کسی که امروز جلسه محاکمه وی بود از خون ما رنگین تر بود؟ یا شاید وی همچنان قاضی است و قصد محاکمه داشته است نه قصد محاکمه شدن! ولی نه رنگین نبوده است گو اینکه در جلسه رسیدگی به ایشان فرموده اند که بلند شود و در جایگاه متهمان بنشیند!


اما شندیم که تمام مراجعین به دادگاه که در عداد شکات بودند، کارت شناسایی خواسته شده است در حالی که از آقای س. م فرزند احمد، نه! و حاضرین گفته اند از وی نیز کارت شناسایی بخواهد!


یاران م. س درب متروکه دادگاه را باز نموده بودند و طوری وانمود می کردند که وی می خواهد از این درب خارج شود جایی که کلی صندلی و بخاری در اطراف درب متروکه رها شده بود کلی ناراحت شدم که نکند از این درب خارج شود و خبرنگاران برای کسب خبر اقدام به تهیه عکس و گزارش تصویری نمایند و جلوه دستگاه قضا مخدوش شود که متوجه شدیم آقای متهم از درب پشتی سوار خودرو شده و حضور افراد ایشان در این درب به قصد انحراف افکار صاحبان رسانه بوده است تا تهیه گزارش و کسب خبر از آنها میسور نگردد.


هرچه که هست از این پس درد بازرسی بدنی بنده به هنگام مراجعه به دادسرا ها و دادگاهها، چه به عنوان وکیل دادگستری و چه به عنوان فرد عادی؛ مرا رنج خواهد داد و همیشه تبعیض بین خودم و متهم کهریزک را، به یاد خواهم داشت.

۱۳۹۱/۱۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...